ناصر ترکاشوند روز چهارشنبه در گفت و گو با ایرنا اظهار داشت: در مدت یاد شده بیش از ۲۰ نوع کالا به وزن خالص  ۱۵ هزار و ۲۰۰ تُن به کشورهای مقصد صادر شد.

وی ارزش ریالی کالاهای صادراتی را بیش از یک هزار و ۶۵۰ میلیارد ریال عنوان کرد و افزود: ارزش ریالی کالاهای صادر شده از گمرک ملایر به کشورهای مقصد صادراتی نسبت به ۶ ماهه سال گذشته ۳۴ درصد رشد داشته است.

سرپرست گمرک ملایر با بیان اینکه در میزان کالاهای صادراتی از نظر وزنی و دلاری رشد نداشتیم ادامه داد: بیشترین حجم صادرات از نظر وزنی و ارزش دلاری مربوط به انواع کشمش است.

ترکاشوند بیان کرد: امسال کالاهایی همچون انواع کشمش انگوری، تیزابی و آفتابی، پنیر و خامه، ماست، وازلین بهداشتی، وازلین صنعتی، انواع ترشی و شوری‌، فروسیلیس، پارافین جامد، محصولات نَسجی لایه‌دوزی شده، البسه بیمارستانی، گوگرد، خیار شور و مفتول به هم تابیده به کشورهای هدف صادر شد.

وی عراق، ارمنستان، پاکستان، ترکیه، امارات، رومانی، قزاقستان، بلغارستان، افغانستان، بلاروس، سوریه، عمان، لهستان، هند و آلمان را از جمله کشورهای مقصد صادراتی انواع کالا از گمرک ملایر عنوان کرد.

سرپرست گمرک ملایر به جهش چندین برابری صادرات کالا از گمرک ملایر در نیمه نخست مهر امسال اشاره و اظهار داشت: میزان صادرات کالا از نظر وزنی از بیش از ۳۴۰ تن کالا در ۱۵ روزه مهر سال قبل به یک هزار و ۷۰۹ تن در ۱۵ روزه مهر امسال رسیده که رشدی چهار برابری داشته است.

ترکاشوند ارزش دلاری این میزان کالای صادراتی در ۱۵ روزه مهر امسال را حدود ۲ میلیون دلار عنوان کرد و افزود: این رقم در نیمه نخست مهر پارسال حدود ۴۵۲ هزار دلار بود که رشدی ۳.۵ برابری داشته است.

وی گفت: ارزش ریالی کالاهای صادراتی از گمرک ملایر در مدت یاد شده حدود ۲۱۷ میلیارد ریال است که این رقم در مدت مشابه سال گذشته بیش از ۱۹ میلیارد ریال بود که رشد ۱۰.۵ برابری داشته است.

سال گذشته ۵۷ میلیون و ۶۶۱ هزار و ۸۰۷ دلار انواع کالا از گمرک ملایر به حدود ۳۰ کشور جهان صادر شد.

سالانه بیش از ۳۰۰ هزار تُن انواع کالا از گمرک شهرستان ملایر به سایر نقاط جهان صادر می‌شود.

۷۵۲۸/۲۰۸۷

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.