مدیرعامل شرکت نمایشگاه‌های بین‌المللی همدان روز یکشنبه در آیین گشایش این نمایشگاه گفت: ۱۳۰ شرکت‌کننده از استان‌های همدان، آذربایجان شرقی، قم، اصفهان، قزوین، خراسان رضوی، سمنان، تهران، البرز و مرکزی در این نمایشگاه حضور دارند.

حمید گلی پور افزود: این شرکت‌کنندگان در زمینه‌های گل و گیاه آپارتمانی، انواع کاکتوس، بنفشه آفریقایی، خاک، کود، سم و بذر، گیاهان دارویی، معماری سبز، تجهیزات گلخانه ای، تکثیر و پرورش ماهیان زینتی به ارائه کالا و خدمات می‌پردازند.

وی با اشاره به اینکه واحدهای هدیه و یادگاری نیز در این نمایشگاه حضور دارند گفت: محصولات این واحدها شامل صنایع دستی، مجسمه، تابلوهای تزئینی، جعبه های نوری، محصولات فرهنگی و آموزشی است.

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی همدان نیز در این زمینه اظهار داشت: در سند راهبردی توسعه این استان باید در سه سال آینده ۲۱۰ هکتار گلخانه ایجاد شود که سهم هر سال ایجاد ۷۰ هکتار گلخانه است.

شهرام پرورش افزود: تا پایان سال گذشته ۱۱۱ هکتار گلخانه در سطح استان همدان احداث شد که ظرفیت تولید آنها افزون بر ۳۷ هزار تن انواع محصولات سبزی و صیفی است.

وی ظرفیت اشتغال مستقیم این گلخانه ها را یک هزار و ۲۰۰ تن عنوان کرد و اظهار داشت: در این حوزه می توانیم با توسعه کشت گلخانه ای در نقاط مختلف استان ظرفیت های خوب اشتغالزایی ایجاد کنیم.

۷۵۲۳/۲۰۹۰

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.