مارک ویلموتس سرمربی تیم ملی فوتبال کشورمان با تغییر در فهرست جدید تیم تحت هدایتش نشان داد توجهی به نام و نشان ها ندارد و مهم عملکرد بازیکنان در عرصه باشگاهی است.

در فهرست اعلام شده تیم ملی خبری از علیرضا جهانبخش از برایتون، سعید عزت‌الهی از یوپن، مهدی ترابی از پرسپولیس، وریا غفوری و سیدحسین حسینی از استقلال و چند بازیکن دیگر به چشم نمی خورد.

 در مقابل، پیام نیازمند، مرتضی منصوری و محمد محبی از سپاهان، مهرداد محمدی از آوس پرتغال و مهدی طارمی از ریو آوه از جمله نفرات سرشناس تازه دعوت شده به اردوی تیم ملی هستند.

این پوست اندازی نشان می دهد که ویلموتس با هیچ بازیکنی تعارف ندارد و بازیکنانی را می پذیرد که عملکرد درخشانی را به ثبت رسانده باشند.

سرمربی بلژیکی تیم ملی کشورمان با رصد دقیق بازی های لیگ برتر و نیز عملکرد لژیونرها، بدون توجه به نام ها، نسبت به چیدمان تیمش اقدام می کند.

تغییرات اعمال شده در ترکیب تیم ملی توسط مارک ویلموتس نشانگر این است که او می خواهد برای بازی‌های مقدماتی جام جهانی ۲۰۲۲ و مقدماتی جام ملت‌های آسیا ۲۰۲۳ تیمی یک دست و هماهنگ را ساخته و از لایه های سابق تیم ملی که در سطوح سنی مختلف و فاصله دار بودند، پرهیز کند.

خط کشیدن روی بازیکنان پا به سن گذاشته تیم ملی و بها دادن به بازیکنان نوظهور و پدیده ساز لیگ نشان می دهد که سرمربی تیم ملی به دنبال آینده نگری است.

هر چند تیم ملی آنطور که باید به ابزاری برای تامین مهره های تیم ملی تبدیل نشده و قطع به یقین سرمربی تیم ملی به این مهم آگاه است اما برای ویلموتس بهره مندی از بازیکنان با انگیزه، جنگجو و خلاق دارای اهمیت است.

او هرگز نمی خواهد که تیم تحت هدایتش بر نام ها استوار بماند و براین اساس است که این بار نفراتی همچون جهانبخش، ترابی و عزت الهی جای در فهرستش ندارند و این به عملکرد آنها در بازی های باشگاه و اخیرشان باز می گردد.

در فهرست اعلام شده او نیز پیام نیازمند، مرتضی منصوری و محمد محبی هر سه از تیم صدرنشین لیگ برتر مشاهده می شوند که در لیگ درخشان ظاهر شده و در صدرنشینی تیم قلعه نویی نیز تاثیر بسزایی داشته اند.

سرمربی بلژیکی تیم ملی کشورمان این روزها به دور از هیاهو برای شاگردانش برنامه ریزی کرده و می داند که ۲ رویداد مهم را در پیش دارد.

بازی با کامبوج و حتی بحرین اگرچه دشوارگونه نیست اما به هر حال مورد نقد و ارزیابی رسانه ها و کارشناسان قرار می گیرد.

باید دید تیمی که او رهبری آن را در اختیار دارد و به نسبت جام ملت ها تغییراتی را اعمال کرده، آیا سبک تازه ای از تاکتیک تیمی را به نمایش خواهد گذاشت یا جابجایی مهره ها موقتی و قابل بازگشت خواهد بود.

آنچه مشهود است، ویلموتس هرگز ادامه دهند مکتب کی روش نیست و تفکرش را برپایه سبک متفاوت با سال های گذشته تیم ملی پیاده سازی می کند.

تغییرات در ترکیب تیم ملی حاشیه امنیت را از ملی پوش ماندن گرفته و هیچ بازیکنی نمی تواند با آسودگی، جایگاه خود را تضمین کند.

به این ترتیب کنار گذاشتن چند مهره سرشناس این تلنگر را ایجاد کرد که ویلموتس با کسی تعارف ندارد و پوست اندازی در قلمرو یوزهای ایرانی هر چند اندک، اما بی گمان ادامه خواهد داشت.

خبرنگار ایرنا در همدان

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.