محمدرضا بیاناتی روز جمعه در سخنرانی پیش از خطبه‌های آیین عبادی و سیاسی نماز جمعه همدان افزود: در ۶ ماه نخست امسال ۲ هزار و ۶۴۶ عملیات در ۴۷ وظیفه سازمان آتش‌نشانی همدان انجام شده است.

وی با اشاره به اینکه در بخش آتش‌سوزی ۳۷ وظیفه انجام می‌شود، بیان کرد: در حوادثی همچون رانندگی، چاه‌ها، ارتفاعات، مواد سمی و شیمیایی و رادیو اکتیو، فرشتگان نجات آتش‌نشانی وارد عمل می شوند.

بیاناتی با اشاره به اینکه آتش نشانان صبح که از خانه خارج می شوند جان خود را در دست می گیرند، افزود: همکاران آتش‌نشان در امتداد دفاع مقدس جهاد می‌کنند.

وی تاکید کرد: به همه دستگاه‌های مربوطه با ارسال نامه ابلاغ کردیم تا واحدهای تجاری را پیش از دریافت جواز فعالیت به سازمان آتش‌نشانی ارجاع دهند.

 رئیس سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری همدان ادامه داد: ما آموزش‌های لازم را به صورت رایگان به آن‌ها اراِئه می‌دهیم و تجهیزات مورد نیاز اطفای حریق را برای تهیه به آن‌ها معرفی می‌کنیم.

رئیس سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری همدان با اشاره به اینکه به دنبال اجرای طرحی برای شناسایی مناطق و اماکن ناایمن در برابر حوادث آتش‌سوزی هستیم، بیان کرد: در شش ماه نخست امسال به طور متوسط هر روز ۱۳ مورد عملیات آتش‌نشانی در همدان اجرا شده است.

وی بابیان اینکه در ۶ ماه نخست امسال یک هزار و ۳۸۰ عملیات آتش‌سوزی در همدان اجرا شد، اضافه کرد: این عملیات‌ها شامل ۱۳۴ مورد مکان مسکونی، ۵۰ مکان تجاری، ۱۲۴ خودرو سبک و سنگین،۱۲ انبار، هشت ساختمان اداری، ۲۴ زمین زراعی، ۷۴ باغ و فضای سبز و ۸۰۳ مورد گیاهان خودرو می‌شود.

بیاناتی گفت: در این مدت ۵۸ تن در حوزه اطفای حریق نجات یافته، یک کشته و ۱۹ زخمی داشتیم و یک تن از همکاران آتش‌نشان نیز زخمی شد.

وی با اشاره به اینکه در حوزه خدمات ایمنی نیز ۹۹۵ عملیات، اجرا شده که هفت مورد آن خارج از شهر بوده است، افزود: در این حوزه ۷۲۶ تن از افراد نجات یافته، ۶۵ زخمی و ۱۲ فوتی داشتیم.

رئیس سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری همدان با اشاره به اینکه در ۶ ماه نخست امسال در حوزه پیشگیری یک‌هزار و ۱۷۵ مورد عملیات انجام شده است، بیان کرد: از ابتدای امسال تاکنون ۵۱۵ مورد پروانه ایمنی ساختمان و ۱۸۷ مورد پایان کار ساختمان صادر شده است.

بیاناتی با بیان اینکه رویکرد سازمان آتش‌نشانی، ایمن‌سازی از درون ساختمان‌ها است، اظهار داشت: چهار هزار و ۵۲۲ تن در ۶ ماه نخست امسال در همدان آموزش داده شدند که با بازگشایی مدارس و دانشگاه ها این میزان در نیم سال دوم سال افزایش چشمگیری خواهد داشت.

۹۹۰۴/۲۰۹۰

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.