پیمان ترکمانه روز سه‌شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با اشاره به اینکه این تعداد اشتغالزایی از محل پرداخت تسهیلات برای مددجویان ایجادشده است، افزود: ۱۳۰ شغل جدید نیز از طریق کارشناسان کاریابی همراه با بیمه برای مددجویان این نهاد ایجاد شده است.

وی بیان کرد: برگزاری آموزش‌های رایگان فنی‌وحرفه‌ای، ایجاد اشتغال برای مددجویان جویای کار و دارای توانایی، پرداخت تسهیلات اشتغال‌زایی و همچنین اعمال نظارت‌های تخصصی و فنی بر طرح‌های اشتغال مددجویان توسط ناظران متخصص، گام‌های اصلی برای توانمندسازی و خودکفایی مددجویان زیر پوشش این نهاد است.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) همدان اظهار داشت: ۲۶۷ میلیارد و ۹۶۰ میلیون ریال تسهیلات قرض‌الحسنه در این زمینه پرداخت‌شده است.

وی عنوان کرد: ۴۸۶ شغل از طریق پرداخت ۷۹ میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال تسهیلات از محل منابع صندوق قرض‌الحسنه امداد ولایت و ۶۳۷ شغل از طریق پرداخت ۱۹ میلیارد و ۷۰۱ میلیون تومان تسهیلات قرض‌الحسنه از محل منابع بانکی ایجادشده است.

ترکمانه به بیشترین فرصت‌های شغلی ایجادشده در استان اشاره کرد و افزود: ۴۵۱ مورد از این مشاغل در زمینهٔ دام‌پروری و ۴۰۸ مورد در زمینهٔ فعالیت‌های صنفی و خدمات بوده است.

وی با بیان اینکه ۳۵۴ مورد از طرح‌های اجرا شده در سال جاری در شهرها و ۷۶۹ مورد در روستاهای استان همدان بوده است، اضافه کرد: ۳۰ هزار و ۲۰۹ مورد نظارت نیز توسط کارشناسان حوزه خودکفایی برای راهنمایی به‌موقع مجریان طرح‌های اشتغال و همچنین جلوگیری از انحراف طرح‌ها صورت گرفته است.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) همدان با اشاره به اهمیت آموزش در ایجاد اشتغال برای مددجویان گفت: دوره‌های آموزشی بلندمدت رایگان نیز با همکاری فنی‌وحرفه‌ای و آموزشگاه‌های آزاد برای سه هزار و ۱۱۵ نفر از مددجویان مستعد اشتغال برگزارشده که در رشته‌های کشاورزی، دام‌پروری، فنی و صنعتی، صنایع‌دستی، قالیبافی، خیاطی، رشته‌های خدماتی، حسابداری و کامپیوتر بوده و پیش‌بینی‌شده است تا پایان سال مبلغ یک میلیارد و ۲۶۵ میلیون تومان برای آموزش ۴۴۸۰ نفر هزینه پرداخت شود.

بر اساس آخرین آمارهای منتشر شده، حدود ۴۶ هزار خانواده نیازمند شامل ۸۳ هزار نفر به صورت مستمر از کمیته امداد امام خمینی (ره) استان همدان خدمات دریافت می‌کنند.

۲۰۸۷/۹۹۰۴

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.