علی اصغر مونسان روز دوشنبه در جریان بازدید از بازار مبل و شهرک صنعتی مبلمان ملایر در جمع خبرنگاران افزود: حق شهر ملایر است که منبت آن ثبت جهانی شود.

وی بیان کرد: نمایندگان این شهرستان، فرماندار ملایر و مردم این شهر در کنار فعالان صنعت مبل و منبت پیگیر ثبت جهانی منبت هستند و قول داده‌ایم که این مهم محقق شود.

وزیر میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری ادامه داد: سازمان جهانی صنایع دستی شاخص‌هایی را برای ثبت جهانی منبت ملایر اعلام کرده که باید رعایت شود.

مونسان گفت: چنانچه شاخص‌ها با حمایت شهرداری ملایر و دیگر مسئولان این شهرستان به طور کامل اجرا و ثبت جهانی انجام شود، مطمئن هستم یک تحول مضاعفی در تولید مبل و منبت اتفاق می‌افتد.

مونسان یادآور شد: ثبت جهانی منبت کمک می‌کند درهای بازارهای جهانی به روی صنعت مبل و منبت ملایر باز شود و بتوانیم محصولات خوب این شهر را در بازارهای جهانی به فروش برسانیم.

وزیر میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری در بازدید از بازار مبل و شهرک صنعتی مبلمان این شهر، روند توسعه این هنر صنعت را پس از ثبت ملی پر شتاب دانست و گفت: این روند نشان از رونق بسیار خوب شهر دارد که تلاش نمایندگان ملایر، فرماندار ویژه این شهرستان و استاندار همدان در این حوزه قابل تقدیر است.

مونسان ادامه داد: استادکاران و منبت کاران این شهر اذعان دارند که ثبت ملی منبت ملایر به رونق این شهر کمک بسیاری کرده و در حوزه گردشگری و ورود گردشگران به این شهرستان نیز رونق بخش بوده است که جای خرسندی است.

وی همچنین در بازدید از مجموعه تفریحی و گردشگری "مینی وُرد" نیز اظهار داشت: این طرح جاذب گردشگر است و ما مشارکت می‌کنیم تا بخش گردشگری نیز به تناسب ثبت جهانی این شهر به جلو برود.

مونسان ابراز امیدواری کرد: با این اقدام یک افق خوب هم در حوزه گردشگری و هم صنایع دستی به‌ویژه مبل و منبت اتفاق بیفتد و شاهد افزایش شمار گردشگران به این استان و شهرستان باشیم.

وزیر میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری اضافه کرد: برای تعمیر و مرمت بناها و سایت‌های تاریخی نیز دستورات لازم داده شده است و اداره کل میراث فرهنگی همدان باید پیگیری های لازم را انجام دهد تا این سفر پر رونق باشد و به آینده شهر و توسعه آن کمک شایانی کند.

۷۵۲۸/۲۰۹۰

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.