رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری ملایر در حاشیه این بازدید به ایرنا گفت: افزون بر ۲۰۰ واحد نمایشگاهی در بازار مبل ملایر فعال است که زمینه خوبی را برای توسعه این هنر صنعت ایجاد کرده است.

ابراهیم جلیلی بیان کرد: بازار مبل ملایر در کنار شهرک صنعتی مبلمان حاجی آباد، بلوار شهید بهشتی و خیابان کارخانه قند(بلوار خلیج فارس) ظرفیتی ویژه برای ارائه تولیدات مبلمان منبت این شهرستان است و خریداران و بازدید کنندگان می‌توانند از این نقاط مبلمان خود را تهیه کنند.

وی با اشاره به در حال اجرا بودن پرونده ثبت جهانی منبت ملایر ادامه داد: روند اجرایی ثبت جهانی منبت ملایر در مراحل پایانی است و وزیر میراث فرهنگی امروز از نزدیک در جریان چگونگی زیرساخت‌ها و اجرای این امور قرار گرفت.

رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری ملایر ابراز امیدواری کرد: با حضور دکتر مونسان و بررسی الزام‌ها و نیازهای ثبت جهانی منبت ملایر به زودی شاهد تحقق آن باشیم.

در همین ارتباط مونسان از شهرک صنعتی مبلمان حاجی آباد ملایر بازدید کرد که در حال حاضر حدود ۱۰۰ واحد کارگاهی و نمایشگاهی در این شهرک فعال است.

هم اکنون ۴۵۰ مورد اشتغال در این شهرک ایجاد شده و با مساحت ۲۰ هکتار ۲۰۷ قطعه زمین برای واگذاری به فعالان صنعت مبل و منبت در این شهرک قرارداد بسته شده است که ۶۵ واحد آن نمایشگاهی است.

طبق اعلام شرکت شهرک های صنعتی همدان ۱۴۲ واحد این شهرک تولیدی است که تاکنون ۱۰۲ واحد برای تولید مبل و منبت به بهره برداری رسیده و ۴۰ واحد دیگر نیز در حال ساخت است.

در حال حاضر بیش از پنج هزار کارگاه مبل و منبت و بیش از هشت هزار استادکار و منبت کار در این شهرستان مشغول به فعالیت است که به صورت غیر مستقیم برای بیش از ۲۵ هزار نفر اشتغال کرده است و ملایر حدود ۶۰ درصد از تولید مبلمان منبت کشور را به خود اختصاص داده است.

منبت ملایر سال ۹۶ در فهرست صنایع دستی کشور به ثبت رسید و پرونده ثبت جهانی آن نیز در دست انجام است.

۷۵۲۸/۲۰۹۰

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.