جینگ فنگ (JIAN Feng) روز دوشنبه در نشست خبری همایش جهانی راه ابریشم در همدان اظهار داشت: یونسکو اهمیت فراوانی به حفظ و حراست از آثار طبیعی و فرهنگی کشورها دارد و ایران در این سطح مطلوب عمل کرده است.

وی اضافه کرد: حفاظت و توسعه پایدار از میراث جهانی جزو برنامه‌های اصلی سازمان ملل متحد برای سال ۲۰۳۰ است و همین رویکرد فرصت بسیار خوبی را مهیا ساخته تا در حفظ و مدیریت آثار بیشتر تلاش کنیم.

جینگ فنگ بیان کرد: حفاظت، حراست و مرمت سایت های تاریخی، طبیعی و فرهنگی از مهمترین اهداف یونسکو به شمار می‌رود و ایران در این زمینه خوب کار کرده است.

وی جاده ابریشم را زمینه مهم برای آشتی ملل و گفت وگوی بین فرهنگی همه کشورهای عضو دانست و گفت: از این راه می‌توان در ترویج فرهنگ کشورها استفاده کرد.

معاون آسیا و اقیانوسیه مرکز میراث جهانی یونسکو اظهار داشت: همدان نیز از گذشته در چهار راه فرهنگی جاده ابریشم قرار داشته است و می‌تواند نقش ویژه ای در این مسیر ایفا کند.

وی با بیان اینکه تاکنون ۲۴ اثر طبیعی و فرهنگی ایران در لیست جهانی ثبت شده، خاطرنشان کرد: باید این ارزش را قدر دانسته و در حفاظت از آثار تلاش و برنامه ریزی کنیم.

جینگ فنگ توجه به سایت های تاریخی و طبیعی برجسته در مسیر منتهی جاده ابریشم را مهم دانست و گفت: همدان یکی از شهرهای مهم به شمار می رود که بررسی در این زمینه را در دست انجام داریم.

در این اجلاس که از امروز آغاز و تا هفتم مهر ادامه دارد ۴۰ مهمان خارجی از ۱۴ کشور جهان حضور می‌یابند.

این مهمانان از کشورهای فرانسه، ازبکستان، آذربایجان، چین، روسیه، کره‌جنوبی، ژاپن، بوتان، ترکیه، سوئیس، قرقیزستان، تاجیکستان، قزاقستان و نپال هستند.

 ۷۵۲۰/۲۰۸۷

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.