عباس صوفی روز یکشنبه در جمع خبرنگاران با موضوع همایش راه ابریشم اظهار داشت: دراین همایش اهداف مختلفی را دنبال می‌کنیم تا زمینه جهانی شدن این شهر مهیا شود.

وی با بیان اینکه ۱۶ کشور عضو جاده ابریشم در این نشست حضور می‌یابند افزود: در حوزه گردشگری به ویژه کشور چین از ظرفیت بسیار خوبی برخوردار است که می‌تواند کمک شایانی به برجسته سازی جاذبه‌های گردشگری همدان داشته باشد.

صوفی خاطرنشان کرد: معرفی همدان به عنوان شهر خلاق در حوزه معماری شهری و برندسازی شهری و معرفی آثار مهم تاریخی و گردشگری این شهر برای ثبت جهانی و رونق گردشگری در مسیر جاده ابریشم از اهداف اصلی ما است.

شهردار همدان با اشاره به اینکه این نشست برای نخستین بار در کشور برگزار می‌شود، گفت: ۲۲ سال قبل نشستی با محوریت یونسکو در همدان برگزار شد و اکنون فرصت طلایی برای همدان در میزبانی این همایش ایجاد شده که باید در راستای توسعه گردشگری برنامه‌ریزی لازم را داشته باشیم.

صوفی افزود: یکی از مطالبه های همدان در میزبانی همایش اجلاس جهانی، محتوای بیانیه نهایی برای ثبت جهانی آثار تاریخی این شهر است که در اولویت قرار بگیرد.

شهردار همدان با تاکید بر نقش رسانه ها در این همایش اظهار داشت: مغفول ماندن آثار و ظرفیت های تاریخی همدان یکی از دغدغه های بزرگ به شمار می رود و انتظار داریم با کمک رسانه ها این خلاء برطرف شود.

صوفی افزود: اطلاع رسانی گسترده این همایش مهمترین برنامه کمیته اجرایی است و انتظار می‌رود رسانه ها اطلاع رسانی گسترده از این همایش داشته باشند.

همایش راه ابریشم از یکم تا هفتم مهرماه امسال به میزبانی همدان برگزار می‌شود و ۱۶ کشور مهمان شهر همدان هستند.

۷۵۲۰/۲۰۸۷

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.