عباس صوفی روز پنجشنبه در هشتمین نشست شهراندیشی با موضوع توسعه راهبردی هسته تاریخی شهر همدان با تاکید بر امکان‌سنجی گذرهای فرهنگی تاریخی و گردشگری شهر همدان خاطرنشان کرد: همدان شهری فاخر و در دنیا کم‌نظیر است چرا که همدان نخستین شهر زنده دنیا است و قدمت آن به سه هزار سال می‌رسد.

وی با بیان اینکه همدان ۵۰۰ سال پایتخت ایران بود خاطرنشان کرد: سال‌های گذشته محدوده امروزی و سنتی این شهر ترکیب شد و به علت بی تدبیری در برخی برهه های زمانی، تعدادی از محله‌های قدیمی همدان از بین رفت که محله جولان جزء این محله‌ها بود.

شهردار همدان با تاکید بر اینکه برای حفظ هویت شهر همدان باید کار کرد، گفت: طرح های شهری همدان باید متناسب با بافت تاریخی و چشم انداز طبیعی این شهر طراحی شوند و توجه به این مولفه بسیار حائز اهمیت است.

صوفی با اشاره به برگزاری همایش جهانی راه ابریشم اظهار داشت: این همایش با هدف نشان دادن ظرفیت های همدان و حضور اعضای یونسکو در همدان برگزار می شود.

وی با بیان اینکه میزبانی همایش راه ابریشم فرصت طلایی برای فراهم کردن مقدمات لازم در ثبت جهانی آثار این شهر است ادامه داد: در این همایش اهداف مختلفی را دنبال می‌کنیم تا زمینه جهانی شدن این شهر مهیا شود.

صوفی افزود: یکی از مطالبه‌های همدان در میزبانی همایش اجلاس جهانی، محتوای بیانیه نهایی برای ثبت جهانی آثارتاریخی این شهر است که در اولویت قرار بگیرد.

شهردار همدان با تاکید بر نقش رسانه ها در این همایش اظهار داشت: مغفول ماندن آثار و ظرفیت‌های تاریخی همدان یکی از دغدغه‌های بزرگ به شمار می رود و انتظار داریم با کمک رسانه‌ها این خلاء برطرف شود.

۷۵۲۳/۲۰۹۰

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.