پژمان جعفری روز یکشنبه در گفت و گو با ایرنا بیان کرد: اطعام دهی در راستای اجرای نیت واقف شادوران سیف الدوله و با همکاری هیات های مذهبی در بقاع متبرکه و مساجد همچون امامزاده عبدالله(ع) و مسجد پارک سیفیه و در جاهایی که نیت واقف اجازه می دهد، انجام می شود.

وی افزود: ناهار ظهر عاشورا در امامزاده عبدالله(ع) و دیگر بقاع متبرکه در راستای اجرای نیت واقع انجام می شود.

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه ملایر اظهار داشت: پس از دهه نخست محرم اطعام دهی به نیازمندان طبق روال گذشته در شب های جمعه در مقبره شادوران سیف الدوله انجام می شود.

جعفری ادامه داد: هر هفته بین ۳۵۰ تا ۴۰۰ نیازمند ملایری طبق نیت واقف اطعام می شود که سالانه افزون بر ۲۴ هزار اطعام دهی در مقبره شادوران سیف الدوله صورت می گیرد.

وی با اشاره به آغاز طرح بصیرت عاشورایی از ابتدای محرم تا پایان ماه صفر گفت: امسال این طرح در ۱۰ بقعه متبرکه و شاخص این شهرستان برگزار می شود.

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه ملایر افزود: بقاع متبرکه و امامزادگان شاخصی همچون امامزاده عبدالله(ع) ملایر و روستای مهرآباد، امامزاده ابراهیم(ع) طجر سامن، امامزاده علی اکبر(ع) روستای کرکان، امامزاده علی حسین(ع) روستای داویجان، امامزاده دو خواهران روستای پیروز و تکیه ابوالفضل(ع) ملایر میزبان طرح بصیرت عاشورایی هستند.

جعفری ادامه داد: در راستای اجرای این طرح ۱۰ تن از روحانیون و مبلغان به بقاع متبرکه و امامزادگان شاخص این شهرستان اعزام شدند که ۶ تن از روحانیون غیربومی و چهار تن آنها بومی است.

وی پاسخگویی به مسائل دینی و فرهنگی، برگزاری نماز جماعت و برپایی خیمه های معرفت را از جمله برنامه مبلغان و روحانیان در ایام محرم برشمرد و گفت: خیمه های معرفت در بقاع متبرکه شهرستان برپا است و مردم می توانند از غرفه های مختلف این خیمه استفاده کنند و از ظرفیت فرهنگی و معنوی امامزادگان و بقاع متبرکه بهره مند شوند.

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه ملایر همچنین برگزاری همایش "شیرین تر از عسل" در امامزاده عبدالله(ع) ملایر، همایش شیرخوارگان حسینی در تکیه ابوالفضل(ع) و همایش خواهران زینبی(س) را از دیگر برنامه های طرح بصیرت عاشورایی در ملایر برشمرد.

جعفری ادامه داد: عصر تاسوعا برنامه عزاداری و تعزیه در امامزاده دو خواهران روستای پری(پیروز) برگزار می شود که هر سال با استقبال باشکوه مردم مواجه است.

شهرستان ملایر دارای ۴۸ بقعه متبرکه ثبتی و ۱۶۳ موقوفه است و ۶۳.۵ درصد از اراضی این شهرستان وقفی است.

۷۵۲۸/۲۰۹۰

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.