علی آقا محمدی روز پنجشنبه در نشست تخصصی آمایش منطقه سه کشور به میزبانی همدان با بیان اینکه تمرکز ما روی گردشگری است افزود: با وجود پنج میلیون زائر اربعین باید بهترین استفاده را برای توسعه گردشگری برد.

وی ادامه داد: زیارت شاخص مهمی از گردشگری است که با مبله کردن جاده از ساوه تا ایلام باید طوری آماده سازی کنیم که برای استان همدان بیشترین سود را داشته باشد. 

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام اضافه کرد: با احداث هتل و مهمانسرا می توان مسیر زائران اربعین را مبله کرد و در این زمینه باید برنامه ریزی کنیم. 

آقا محمدی افزود: از تحرک و ویژگی های اربعین باید به نفع توسعه گردشگری بهره بگیریم و با انواع سوغات این سه منطقه در قالب فروشگاه های مختلف به بهترین شکل عرضه شود. 

وی با تاکید بر اینکه برای برندهای دانشگاهی و شخصیت های علمی منطقه باید نکوداشت گرفته شود تا بیشتر شناسایی و معرفی شوند گفت: همچنین دانشگاه های منسجم و یکپارچه از دیگر مواردی است که می تواند منطقه سه را دگرگون کند. 

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام توسعه تجارت با کشورهای عراق، سوریه و لبنان را از دیگر برنامه های منطقه سه عنوان کرد که باید نیازسنجی درستی در این باره صورت گیرد. 

آقا محمدی با بیان اینکه تولید ناخالص کشور با نرخ جمعیت همخوانی ندارد گفت: افزایش تولید ناخالص ملی باید در دستور کار باشد و این نرخ اکنون ۴.۷ است و باید به ۷.۴ برسد. 

در این نشست مدیران کلیدی استان های ایلام، لرستان، کرمانشاه و همدان عضو هستند. 

امروز نشست تخصصی آمایشی منطقه سه کشور  درباره سرمایه گذاری، گردشگری و توسعه رسانه ای بحث و تبادل نظر می کند. 

۲۰۸۷/۷۵۲۷

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.