اسدالله رازانی عصر چهارشنبه در جلسه اعضای ستاد توسعه بیمه روستاییان و عشایر استان همدان افزود: صندوق بیمه اجتماعی روستاییان و عشایر با کمک دو برابری توسط دولت موجب شده تا قشر کم درآمد جامعه که بار تولید را به دوش دارند راحت‌تر بتوانند بیمه شوند و در آینده از مزایایی بازنشستگی برخوردار شده و از لحاظ اقتصادی احساس آرامش داشته باشد.

وی با بیان اینکه برای توسعه بیمه در روستاها و مناطق عشایری برنامه های توسعه ای به استان ها ابلاغ شده است، اظهار داشت: براساس این برنامه باید تعداد بیمه شدگان روستایی و عشایری افزایش یابد.

رییس هیات مدیره صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر کشور عنوان کرد: یک میلیون و ۱۰۰ هزار خانوار روستایی و عشایری کشور زیر پوشش صندوق بیمه اجتماعی هستند که از این تعداد بیش از ۱۰۰ هزار خانوار از این صندوق بازنشسته شده و حقوق دریافت می کنند.

بیمه روستایی ابزاری جهت کاهش مهاجرت روستاییان

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار همدان نیز در این جلسه گفت: بیمه روستایی و عشایری ابزاری مهم در جهت کاهش مهاجرت روستاییان است که در این راستا، برنامه‌ریزی‌های قابل توجهی برای کمک به روستاییان در استان انجام شده است.

مصطفی آزادبخت افزود: برای گسترش چتر بیمه در مناطق روستایی اعم از بیمه اجتماعی و کشاورزی از هیچ کوششی دریغ نمی کنیم تا زمینه توسعه این بخش در استان به صورت روز افزون فراهم شود.

۹۴ هزار نفر عضو صندوق بیمه اجتماعی و عشایری همدان 

مدیر صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر استان همدان نیز در این نشست گفت: ۹۴ هزار نفر در استان همدان عضو این صندوق هستند که از این تعداد ۸۱ هزار نفر مرد و ۱۳ هزار نفر زن بین سنین ۱۸ تا ۵۰ سال هستند.

مهدی سماواتی با بیان اینکه بیمه روستاییان و عشایر در کاهش مهاجرت و ایجاد عدالت اجتماعی تاثیر گذار است اظهار داشت: وجود ۷۰ هزار نفر فرد بدون بیمه در استان، دغدغه اصلی ما است.

در پایان مراسم احکام مستمری ۲ نفر از بازنشستگان روستاییان استان همدان نیز اهدا شد.

همچنین از فرمانداری های همدان، رزن، بخشداری بخش مرکزی نهاوند و کبودراهنگ و  مدیرکل تعاونی روستایی استان همدان و مدیرکل امور عشایر استان در ضمینه همکاری با بیمه روستاییان تقدیر شد.

۷۵۲۳/۲۰۹۰

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.