حمید بادامی‌نجات روز شنبه در جمع خبرنگاران اظهار داشت: ثبت جهانی آثار تاریخی شهر با جدیت پیگیری می شود و کسب موافقت تاسیس دفتر یونسکو در همدان یکی از این اقدامات است.

وی با بیان اینکه آسفالت مسیر دسترسی آهن فروشان همدان واقع در منطقه هگمتانه کار درستی نبود خاطرنشان کرد: پیاده راه سازی خیابان اکباتان کار درستی نبوده و موضوع انتقال آهن فروشان از سال ۱۳۵۴ مطرح شده اما اجرایی نشده است.

بادامی نجات با اشاره به اینکه ثبت جهانی آثار باید مطالبه همگانی از همه دستگاه های ذیربط باشد، مدعی شد: ثبت نشدن تپه هگمتانی در یونسکو تاکنون به دلیل آسفالت این منطقه نبوده بلکه به دلیل کم کاری مسئولان ذیربط بوده است هرچند این معضل نیز باید برطرف شود.

وی افزود: استان همدان آثار با ارزشی همچون غار علیصدر، تپه نوشیجان و گنجنامه دارد  که به دلیل کم کاری تاکنون حتی یک اثر هم ثبت جهانی نشده و نباید همه بار را به دوش شهرداری بیاندازیم بلکه مطالبه گری باید از همه بخش ها باشد.

بادامی‌نجات با بیان اینکه تا کنون پرونده‌ای از همدان برای ثبت جهانی به یونسکو ارسال نشده است خاطرنشان کرد: آوردن یونسکو به همدان با اجرای همایش «جاده ابریشم» و استفاده از این ظرفیت یکی از راه‌ها برای کمک به ثبت جهانی آثار است.

 اتفاق نظری در استیضاح شهردار همدان وجود ندارد

نایب رییس شورای اسلامی شهر همدان با اشاره به تغییر رییس سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری همدان گفت: علت تغییر در مدیریت این سازمان مباحث و رویکرد سیاسی نبوده و تغییر در سازمان به دلایلی از جمله عملکرد و فارغ از جنبه سیاسی است.

بادامی نجات خاطرنشان کرد: شورای پنجم از ابتدا و با انتخاب حسن صوفی به عنوان شهردار نشان داد فراجناحی است و جابجایی در سازمان فرهنگی شهرداری ارتباطی به مسائل سیاسی ندارد.

وی با اشاره به اینکه تصمیم شهردار نیز با توجه به تذکرات کمیسیون فرهنگی شورا در خصوص عملکرد این سازمان بوده است ادامه داد: مدیرعامل جدید این سازمان نیرویی توانمند، خلاق، جوان و پیگیر است و تاکنون اتفاق نظری برای استیضاح شهردار وجود نداشته است.

وی در خصوص وضعیت ۲ عضو شورای شهر همدان، ابراهیم مولوی و جواد گیاه‌شناس نیز تصریح کرد: پیشنهاد سلب عضویت مولوی در همدان با تایید غیبت غیرموجه و با مصوبه هیات حل اختلاف استان به هیات حل اختلاف کشور ارسال شد.

بادامی‌نجات به برگزاری جلسه ۹ نفره هیات حل اختلاف کشور در این خصوص در ماه گذشته، اشاره کرد و ادامه داد: این جلسه اما به رای‌گیری نرسیده و هر تصمیم که هیات حل اختلاف کشور بگیرد لازم‌الاجرا است.

وی با تاکید بر اینکه هنوز مولوی سلب عضویت نشده است، خاطرنشان کرد: جواد گیاه‌شناس تا زمان تعیین تکلیف عضو جایگزین است.

نایب رئیس شورای اسلامی شهر همدان با بیان اینکه ۳۰ درصد جمعیت شهرنشینی کشور در حاشیه شهر هستند گفت: در مناطق حاشیه شهر همدان نیز توسعه متوازن وجود نداشته اما اقدامات خوبی برای توسعه این مناطق صورت گرفته است.

وی با بیان اینکه به منظور جلوگیری از ساخت و ساز در مناطق حاشیه شهر و توانمندسازی شده پروانه ساخت تا ۲.۵ طبقه در این مناطق رایگان شد افزود: به لحاظ ارائه خدمات عمرانی در شورای دوره پنجم توسعه متوازن شکل گرفته و در این مناطق نیز خدمات پا به پای شهر پیش می‌رود.

بادامی نجات به اجرای دو طرح «بهنام» و «فکه» در حوزه کسب و کار شهری اشاره کرد و ادامه داد: طرح «فکه» در کشور و در نوع خود بی‌نظیر است و بزرگترین فرهنگسرای کسب و کار به منظور توسعه این مهم در منطقه کوی خضر ایجاد شد.

نایب رئیس شورای اسلامی شهر همدان به انعقاد ۹ قرارداد در سازمان فناوری شهرداری به منظور توسعه این خدمات در شهر و ایجاد شهر الکترونیک اشاره کرد و اظهار کرد: با شرکت ایرانسل و بانک ایران‌ زمین و بانک شهر قراردادهایی به این منظور منعقد شده است.

۷۵۲۳/۲۰۹۰

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.