هادی سلگی روز سه شنبه در جمع خبرنگاران اظهار داشت: تنها مدرسه کانکسی این شهرستان در شهر تازه تاسیس اسلامشهر آق گل بود که به همت بنیاد برکت مدرسه ۹ کلاسه در دست ساخت است.

وی توسعه و تکمیل تجهیزات آموزشی در مدارس را از اولویت ها برشمرد و افزود: بخاری چکه ای یا نفتی در مدارس ملایر نداریم و با توجه به ممنوع شدن استفاده از بخاری گازی در مدارس، برای مدارس با جمعیت زیر ۲۰ دانش آموز مجوز گرفتیم و چهار باب مدرسه گاز کشی شدند.

مدیر آموزش و پرورش ملایر ادامه داد: در حال حاضر فضای مازاد آموزشی در ملایر نداریم و حتی تعدادی از مدارس ما به صورت چرخشی است.

سلگی جمعیت دانش آموزشی ملایر را حدود ۳۷ هزار تن عنوان و بیان کرد: تعداد دانش آموزان این شهرستان با احتساب مناطق آموزشی سامن و جوکار به بیش از ۵۰ هزار تن می رسد.

وی گفت: از ۳۷ هزار دانش آموز در سال گذشته ۳۱ هزار دانش آموز در مقاطع ابتدایی بودند که نرخ گذر دانش آموزان ملایری از مقطع ۶ به هفت بیشتر از پایه ۹ به ۱۰ است.

مدیر آموزش و پرورش ملایر با بیان اینکه دانش آموزان از مقطع ۶ به هفت ادامه تحصیل نمی دهند بیان کرد: این در حالیست که این امکان برای ما وجود دارد که اگر جمعیت دانش آموزی بالای ۶۰ تن شود، مدرسه تاسیس کنیم.

سلگی با اشاره به اینکه در شهر ملایر فضای مازادی نداریم افزود: پیش بینی می شود که در سال های آینده هم نداشته باشیم و چنانچه در روستاها بیش از یک فضا وجود داشته باشد، قانون اجازه فروش آن را داده و یا اینکه برای حفظ این فضاها اجاره داده می شود.

وی اظهار داشت: از ۳۷ هزار دانش آموز ۳۰ هزار دانش آموز فقط در شهر ملایر تحصیل می کنند و نسبت جمعیت دانش آموزی این شهرستان ۷۵ به ۲۵ است، یعنی بیش از ۷۵ درصد دانش آموزان در شهر مشغول تحصیل هستند.

سلگی با نامناسب خواندن تراکم مدارس غیر دولتی در ملایر گفت: در بخش هایی از شهر نیازمند کمک بخش خصوصی هستیم.

مدیر آموزش و پرورش ملایر با اشاره به ممنوع شدن توسعه مدارس هیات امنایی اضافه کرد: در حال حاضر ۲۴ مدرسه هیات امنایی و ۷۰ مدرسه غیر دولتی در سه مقطع در ملایر مشغول فعالیت هستند که بیشتر تراکم این مدارس در شهر است.

سلگی درباره اخذ شهریه هنگام ثبت نام دانش آموزان نیز بیان کرد: مدارس ملایر هنگام ثبت نام دانش آموزان هیچگونه شهریه ای دریافت نمی کنند، اما اساسنامه دارند.

وی ادامه داد: پیش بینی می شود در سال تحصیلی امسال حدود چهار هزار دانش آموز پایه اول ابتدایی داشته باشیم که تاکنون سه هزار و ۱۹۸ تن در سامانه دانش آموزی ثبت نام کرده اند.

مدیر آموزش و پرورش ملایر یکی از مشکلات مهم مدارس را تجهیز فضاهای آموزشی و سرویس های بهداشتی عنوان کرد و گفت: از سال گذشته سازمان نوسازی مدارس یک ردیف اعتباری برای تعمیر سرویس بهداشتی مدارس اختصاص داد و از این پس برای جلوگیری از تخریب، سرویس های بهداشتی چسبیده به بناهای مدارس احداث می شود.

سلگی یادآور شد: علاوه بر این توسط یکی از خیران ملایری مبلغ ۲ میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال برای تعمیر مدارس روستایی این شهرستان اختصاص یافت که هم اکنون تعمیر بیش از ۱۵ مدرسه بویژه سرویس های بهداشتی آغاز شده است.

سلگی با تاکید بر حمایت از دانش آموزان بی بضاعت گفت: در این راستا صندوق حمایت از دانش آموزان بی بضاعت در اداره آموزش و پرورش ملایر راه اندازی شده تا دانش آموزان به دلیل شرایط بد مالی ترک تحصیل نکنند.

وی اضافه کرد: به تازگی نیز از سوی فرمانداری ملایر اسامی بیش از ۴۰ تن از دانش آموزانی که به دلیل وضعیت بد مالی ترک تحصیل کرده اند، به ما اعلام شد که در حال بررسی و پیگیری موضوع هستیم.

مدیر آموزش و پرورش ملایر با بیان اینکه در هدایت تحصیلی و روند انتخاب رشته دانش آموزان هیچ مشکلی وجود ندارد افزود: امسال ۲ هزار و ۷۲۷ دانش آموز در پایه نهم داریم که از این تعداد فرم هدایت تحصیلی ۵۴ دانش آموز به دلیل ترک تحصیل و یا مهاجرت تکمیل نشده است.

سلگی گفت: بیش از ۵۰ درصد دانش آموزان پایه نهم مدرسه تحصیل آنها مشخص شده است و هیچ تنش و مشکلی در این زمینه نداریم.

به گزارش ایرنا، حدود ۳۷ هزار دانش آموز ملایری در ۲۷۰ مدرسه در مقاطع مختلف مشغول تحصیل هستند.

۷۵۲۸/۲۰۹۰

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.