پویا کدری یکی از هنرمندان همدانی این اثر زیبا که شامل آثار تاریخی همچون ارگ باستانی نوشیجان، عمارت لطفعلیان، یخچال میرفتاح، پارک سیفیه، دریاچه کوثر، بازار ملایر و مقبره سیف الدوله را خلق کرده است.
وی در گفت و گو با ایرنا اظهار داشت: این تابلوی نقاشی که با روان نویس کشیده است با عنوان تابلوی کورکی است و کشیدن این اثر که همه آن کار دست است ۲۴ ساعت به طول انجامید.
کدری ادامه داد: تمام سعی و تلاش خود را به کار گرفتم تا بتوانم آثار مهم تاریخی ملایر را در این اثر هنری معرفی کنم.
این هنرمند همدانی تابلوی منقش به آثار تاریخی ملایر که مبل و منبت نیز یکی از این آثار نقش بسته در تابلو است را به موزه لطفعلیان این شهر اهدا کرد.
در این آئین همچنین یکی از هنرمندان استادکار ملایری اثری خلق شده با منبت ریز را به سیدسعید شاهرخی استاندار همدان اهدا کرد.
در جشنواره تابستانی مبل و منبت ملایر که شامگاه دوشنبه همزمان با سومین سالگرد ملی شدن این صنعت در باغ تاریخی سیفیه برگزار شد، جمع کثیری از مسئولان استانی و شهرستانی و هنرمندان و صنعتگران مبل و منبت حضور داشتند.
المیرا سماواتی مجری رسانه ملی کار اجرای این جشنواره را بر عهده داشت و هنرنمایی زوج هنرمند کشوری مانی رهنما و صبا راد، همچنین سیروس حسینی و گروه نوازندگان موسیقی سنتی ملایر باشکوه بودن این جشنواره را دو چندان کرد، البته بارش نعمت بیکران خداوند در این جشنواره خالی از لطف نبود.
هنرمندان زن و مرد منبت کار و حتی نوجوانان در کنار جشنواره مشغول خلق اثری زیبا از منبت ملایر بودند.
سومین جشنواره تابستانی مبل و منبت ملایر از ۲۱ مرداد آغاز شد و تا ۱۰ روز ادامه دارد.
در حال حاضر بیش از پنج هزار کارگاه و بیش ۹ هزار استادکار در این صنعت فعال هستند و برای بیش از ۲۵ هزار هنرمند شغل ایجاد کرده است.
۷۵۲۸/۲۰۸۷

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.