دادستان عمومی و انقلاب استان همدان گفت: با قاچاقچیان جدی برخورد خواهیم کرد و تعارف با کسی نداریم و معتقدیم اگر عوامل اصلی مصرف را از بین ببریم خودبه خود درصد اعتیاد کاهش پیدا می کند.
به گزارش ایسنا، منطقه همدان، حسن خانجانی یکشنبه ۲۰ مرداد در شورای هماهنگی مبارزه با موادمخدر استان همدان، اظهار کرد: یکی از مشکلات اصلی که به عنوان یک معضل در جامعه است و ۶۰ درصد پرونده ها یا از جنس مواد مخدر و یا مرتبط با آن هستند.
وی با بیان اینکه اعتیاد باعث فروپاشی خانواده ها شده است، افزود: در سال ۷۰ دو شعبه دادگاه مدنی خاص در سطح استان همدان داشتیم که شهرستان ها را نیز پوشش می داد و با پرونده های کم اما اکنون در همدان مجتمع بزرگی فقط برای مشکلات خانوادگی ایجاد شده است.
دادستان همدان عنوان کرد: برخوردهای قضایی ما بسیار موثر نبوده است و سیاست هایی که سران عالی نظام در نظر گرفتند، نیازمند تغییر و تجدیدنظر است.
وی ادامه داد: خیلی از مردم معتاد را به زندان فرستادیم و پس از گذشت چندروز دوباره آزاد شدند که فایده عملی نداشته است.
خانجانی عنوان کرد: عملکرد ما درگذشته باعث ورود ایدز و هپاتیت به زندان ها شد که آلودگی های زیادی به همراه داشت.
وی با تاکید بر اقدامات پیشگیرانه، عنوان کرد: درمان محوری بر روی معتادان، باعث کاهش حجم ورودی پرونده ها به مراجع قضایی خواهد شد.
کاهش ۲۳ رتبه ای همدان در کم کردن آسیب های اعتیاد
مدیرکل بهزیستی استان همدان نیز گفت: استان همدان از رتبه ۲۶ در کاهش آسیب های اعتیاد‌ در سال ۹۶ به رتبه ۳ در سال ۹۷ ارتقا یافته است.
الوند اظهار کرد: از ابتدای سال تاکنون ۸۰ نمایشگاه در حوزه های پیشگیری، کنترل و کاهش اعتیاد توسط دستگاه های مرتبط برپا کرده ایم.
وی با بیان اینکه سه مورد همایش پیشگیری از آسیب های اجتماعی برگزارشده، عنوان کرد: برای ۴۰۰ نفر دوره آموزش پیشگیری از اعتیاد، ۳۰ کارگاه آموزشی پیشگیری از اعتیاد به صورت تخصصی برای هزار و ۵۲۰ نفر، ۷۳ مورد برگزاری مسابقات ورزشی، ۱۳ بازدید دستگاه های عضو کمیته پیشگیری از اعتیاد از کمپ ها صورت گرفته است.
مدیرکل بهزیستی استان همدان افزود: برگزاری ۷ کارگاه آموزشی در حوزه فضای مجازی، ۳۲ همایش ورزشی، برگزاری آموزش مهارت های زندگی برای ۳۲هزار و۱۰۰ نفر، برگزاری دوره های آموزشی برای ۷۰۰ نفر از زندانیان، برگزاری دوره های مصون سازی کودکان و خانواده های آنان در ۳۲ مهد کودک و ۹۶۰ کودک و توزیع ۵ هزار و ۲۰۰ بسته آموزشی برای مناطق آسیب پذیر بخشی دیگر از اقدامات بهزیستی در کاهش اسیب های اعتیاد بوده است.
انتهای پیام
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.