مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب همدان روز یکشنبه در تور رسانه ای بازدید از تصفیه خانه فاضلاب همدان در جمع خبرنگاران گفت: ۵۴ درصد از فاضلاب شهری همدان به تصفیه خانه همدان انتقال می یابد و پس از تصفیه، در اختیار نیروگاه برق شهید مفتح و بخش کشاورزی قرار می گیرد.

سیدهادی حسینی بیدار با اشاره به اینکه طرح فاضلاب همدان از سه بخش شبکه، خط انتقال و تصفیه خانه تشکیل شده است، اظهار داشت: ۱۰۰ درصد طرح خط انتقال فاضلاب همدان به تصفیه خانه همدان صورت گرفته است.

وی عنوان کرد: تصفیه خانه همدان دارای چهار مُدول است و در حال حاضر یک مُدول آن با ظرفیت ۶۴۰ لیتر در ثانیه آب فاضلاب را تصفیه می کند.

حسینی بیدار ادامه داد: هر یک از این مُدول ها ۶۴۰ لیتر بر ثانیه ظرفیت تصفیه آب دارند که در مجموع می توانند در هر ثانیه ۲ هزار و ۵۶۰ لیتر در ثایه آب را تصفیه کنند.

وی تاکید کرد: مُدول سوم و چهارم این تصفیه خانه، در صورت تامین اعتبار، بهره برداری و وارد شبکه می شود.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب همدان بیان کرد: بخش مایع این تصفیه خانه با ظرفیت کامل در حال بهره برداری است و برای بهره برداری از بخش لجن آن ۲۰۰ میلیارد ریال اعتبار نیاز است. 

وی با اشاره به اینکه تاکنون تصفیه خانه فاضلاب همدان یک هزار و ۱۰۰ میلیارد ریال هزینه برده است، اضافه کرد: سال گذشته ۱۹ کیلومتر از شبکه فاضلاب استان اصلاح و توسعه یافت.

حسینی بیدار با اشاره به اینکه جداسازی فاضلاب از رودخانه‌ها در اولویت آبفا قرار دارد، اظهار داشت: در حال حاضر در هر ثانیه ۲۰۰ لیتر آب فاضلاب از رودخانه‌ها به تصفیه خانه همدان منتقل می‌شود.

وی عنوان کرد: در هر ثانیه ۶۴۰ لیتر آب تصفیه شده، از تصفیه خانه همدان تولید و به نیروگاه برق شهید مفتح منتقل می‌شود.

۹۹۰۴/۲۰۹۰

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.