مصطفی آزادبخت روز یکشنبه در سومین نشست اعضای شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان همدان افزود: برخی مواقع با کتمان معضل دنبال رفع مشکل هستیم و این در حالی است که مسئولان باید تهدیدها و آسیب ها را عنوان کرده و راهکار عملیاتی ارائه دهند.

وی بیان کرد: گزارش های ارایه شده در این جلسه توسط کمیته فرهنگی و مقابله با عرضه حاکی از تلاش های اعضای این شورا برای کاهش معضل اعتیاد است با این وجود فعالیت های صورت گرفته کافی نیست.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار همدان افزود: همچنین سازمان های مردم نهاد نیز می توانند در اجتماعی کردن امر مبارزه با مواد مخدر این شورا را یاری دهند چرا که اثر گذاری سمن ها بسیار زیاد است.

وی خواستار حمایت ستاد مبارزه با مواد مخدر برای تکمیل مرکز ماده ۱۶ نهاوند شد و افزود: امید می رود با حمایت مالی ستاد این طرح به زودی بهره برداری شود.

دبیر سابق شورای هماهنگی مواد مخدر استان همدان نیز در این جلسه گفت: یکی از مصوبات ستاد مبارزه با مواد مخدر افزایش مرکز ماده ۱۶ است و هم اینک این مرکز در همدان دایر و با ۲ برابر ظرفیت اسمی یعنی خدمات دهی به ۲۰۰ معتاد فعالیت می کند.

سید رسول حسینی افزایش ظرفیت این مراکز را یکی از مطالبات به حق مردم دانست و افزود: هم اینک سپاه همدان یک مرکز را در نهاوند راه اندازی کرده است که ۹۵ درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

وی اضافه کرد: برای تکمیل این طرح نیازمند نگاه ویژه ستاد مارزه با مواد مخدر و پرداخت مطالبات سپاه همدان هستیم تا این مرکز که کاربرد فرهنگی و درمانی دارد به زودی بهره برداری شود.

حسینی همچنین خواستار استمرار برگزاری کارگاه آموزشی با وجود تعطیلی مدارس و دانشگاه ها، تداوم طرح هایی برای ناامن سازی مراکز آموزشی، تفریحی و گردشگری برای فروشندگان مواد مخدر شد.

در این آئین از خدمات سید رسول حسینی تقدیر به عمل آمد و راهب دشتی به عنوان دبیر جدید شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر معرفی شد.

۷۵۲۶/۲۰۹۰

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.