بدون تردید نقش مشاوران رسانه ای گاهی می تواند فراتر از مدیران روابط عمومی در نحوه اطلاع رسانی لازم به جامعه کارساز باشد.

مشاوران رسانه ای به خاطر برخورداری از بدنه متخصص و با تجربه  و استفاده از ابزارها و فناوری‌ های روز رسانه‌ ای به خوبی می توانند ظرفیت اطلاع رسانی بالقوه را در سطح جامعه ایجاد کنند.

اگرچه استاندار همدان آذرماه سال گذشته از پیشنهاد خبرگزاری ایرنا در نشست مدیران رسانه های نوشتاری پیرامون انتخاب مشاوران رسانه ای برای فرمانداران و دستگاه های اجرایی استقبال کرد اما همچنان فقر اطلاع رسانی از سوی اغلب نهادها قابل رویت است.

این در حالیست که سند اطلاع رسانی همدان سال گذشته مصوب و عملیاتی شده و با این حال تاثیرپذیری این ابتکار عمل بر اساس برداشت های جاری در محافل عمومی و میزان آگهی مردم از دستاوردها و اقدام های صورت گرفته، ملموس نیست.

امروزه با توجه به ارتقا سطح سواد رسانه ای و میزان توجه مردم به تبادلات خبری، برخورداری از گستره چتر خبری در جامعه بیش از پیش ضرورت دارد.

در این بین افراد متخصص، باتجربه و نیز برخوردار از دانش نوین ارتباطات و فناوری می توانند در مقام مشاور رسانه ای ، نقش اساسی در انتقال پیام ها با اتکا به سه رکن سرعت، دقت و صحت در اطلاع رسانی مردمی را به خوبی ایفا کنند.

آنچه که میزان تاثیرگذاری مشاوران رسانه ای نسبت به روابط عمومی دستگاه های اجرایی را برجسته می سازد، نگاه تخصصی و جریان سازی مطلوب خبری و نیز تولید محتوا بر اساس آنچه که به ارتباط و اعتماد دو سویه بین مسئولان و مردم می انجامد، است.

فعال سازی حوزه رسانه ای در اداره ها می تواند خلاء موجود در اطلاع رسانی فراگیر و گسترده در سطح جامعه را پوشش داده و دغدغه مدیریت ارشد استان پیرامون شیوه درک صحیح از اقدام های صورت گرفته و میزان آگاه سازی مردم از خدمات دولتمردان را مرتفع سازد.

با این وجود همچنان شاهد هستیم که اغلب مدیران اجرایی استان همچنان با ارزش و جایگاه مهم رسانه ها به عنوان انتقال دهنده اقدامات و دستاوردهای صورت گرفته به مردم مغفول مانده و در این راستا منفعل مانده اند.

بدون تردید برخورداری از مشاوران رسانه ای باید جزو الزام های سند اطلاع رسانی استان قرار گیرد تا خبرنگاران زبنده و متخصص بتوانند در قامت مشاور، آنچه را که ضرروت اطلاع رسانی و آگاه سازی مردم نسبت به دستاوردها است را به مرحله عمل قرار دهند.

هم اکنون شاهد هستیم که ستاد اطلاع رسانی و تبلیغات اقتصادی کشور شکل گرفته و با توجه به اینکه موضوع رونق اقتصادی و معیشتی مردم در کنار توسعه گردشگری یکی از مهمترین برنامه های مدیریت ارشد استان است، چه بسا با راهبردی کردن سند اطلاع رسانی با تشکیل چنین ستاد مشابه و توانمندسازی اداره ها با انتصاب مشاوران رسانه ای، بتوان به شکل کارساز و بهینه به اهداف تعیین شده کمک کرد.

۷۵۲۰/۲۰۸۷

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.