محمد اکبری روز چهارشنبه در حاشیه مراسم اختتامیه این همایش در دانشگاه بیرجند در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: همایش 2 روزه با توجه به مشکلات کشور در حوزه آب و با هدف رفع مشکل مدیریت آب برگزار شد.
وی اظهار داشت: فرصت ارائه مقاله به این همایش در فراخوان، آبان پارسال تا پایان مهرماه امسال بود که در نهایت 180 مقاله به دبیرخانه ارسال و 147 مقاله از این تعداد پذیرفته شد.
عضو هیات علمی گروه مهندسی عمران دانشگاه بیرجند گفت: اگر دستگاه های اجرایی برای رفع مشکلات خود از ظرفیت دانشگاه استفاده کنند فرآیند رفع مشکلات در هر عرصه ای تسریع می یابد.
وی افزود: سطح کیفی و تنوع موضوع مقالات مورد استقبال و رضایت دعوت شدگان قرار گرفت و نمایشگاه جانبی برای ارائه دستاوردهای پژوهشی و محصولات تولیدی در حوزه صنعت آب در کنار این همایش برگزار شد.
اکبری بیان کرد: 40 میلیون تومان برای برگزاری همایش هزینه شد که پنج میلیون تومان از اعتبار یادشده توسط دانشگاه بیرجند و بقیه توسط شرکت های بخش خصوصی و سازمان نظام مهندسی استان، شرکت آب ابزار باقران و شرکت میراب تامین می شود.
وی گفت: 350 نفر شامل دانشجویان، کارشناسان دستگاه های اجرایی و استادان دانشگاه در این همایش شرکت کردند.
وی افزود: کارگاه هایی در خصوص کیفیت و آلاینده های آب و مدل سازی جریان های آبی در این همایش برگزار شد.
مسئول رسانه و تبلیغات نخستین همایش ملی مدل سازی و فناوری های جدید در مدیریت آب هم گفت: این همایش با هدف ایجاد حساسیت در راستای کمبود منابع آب بین مردم، بکارگیری روش های نوین کاهش مصرف آب و مدیریت صحیح در استفاده از منابع آب با مشارکت دستگاه های اجرایی برگزار شد.
هانیه نایبی افزود: 47 مقاله در 2 روز برگزاری همایش به صورت سخنرانی ارائه و 100 مقاله نیز در قالب اسلاید به نمایش گذاشته شد.
وی اظهار داشت: دانشگاه بیرجند متولی اصلی این همایش است اما گروه های مهندسی بهداشت دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی بیرجند و مهندسی آب دانشکده کشاورزی دانشگاه بیرجند هم در برگزاری با ما همکاری کردند.
نایبی گفت: چهار کارگاه تخصصی شبیه سازی سیلاب شهری با مدل SWMM، نشت یابی شبکه های آب، مدل سازی آب زیرزمینی با کمک نرم افزار GMS و بررسی موضوعی کیفیت و ارزیابی سیستم جامع آب آشامیدنی بیرجند با تکیه بر ارزیابی ریسک، شواهد و مستندات در این همایش برگزار شد.
همچنین بیانیه ای شامل 10 بند در پایان نخستین همایش ملی مدل سازی و فناوری های جدید در مدیریت آب قرائت شد.
7559*3028
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.