مدیر اداره آموزش و پرورش اسدآباد گفت: یکی از برنامه های  آموزش و پرورش شهرستان حذف مدارس ناایمن و فرسوده روستایی است که در اعتبارات کمیته برنامه ریزی برای ۲ مدرسه ناایمن و فرسوده سمیران و ماواء اعتبار دیده شده و روستای قاضی مردان در مرحله بعدی قرار دارد.
به گزارش ایسنا، منطقه همدان، غلامرضا همایی لطیف در نشست صمیمی با اصحاب رسانه به مناسبت ۱۷ مرداد روز خبرنگار و سالگرد شهادت شهید صارمی، اظهار کرد: سند تحول در آموزش و پرورش ۱۰ سال است که کلید خورده و ریل گذاری آموزش و پرورش در این راستا بر اساس تعلیم و تربیت اسلامی قرار دارد و برنامه اجرایی این سند تا پایان مردادماه در شهرستان اجرایی خواهد شد.
وی ترویج فرهنگ ایثار و شهادت، نشر و ترویج ارزشهای اسلامی و عفاف و حجاب ونماز را از جمله برنامه های آموزش وپرورش شهرستان در راستای  اجرای سند تحول بنیادین برشمرد و افزود: برای تحول کیفی یکی از برنامه های مهم آموزش و پرورش این شهرستان نونوارکردن ۵۰ مدرسه روستایی  شهرستان بوده که در این راستا مدارس مناطق حاشیه نشین شهر نیز تعمیر و تجهیز می شوند که در قدم اول آموزشگاه نبوت واقع در محله محمود بیگی با اعتباری افزون بر ۴۰ میلیون تومان تجهیز شد.
همایی لطیف در ادامه از افتتاح و راه اندازی درمانگاه فرهنگیان این شهرستان در شهریور ماه امسال خبر داد و تصریح کرد: با وجود ۲ هزار و ۸۴۰ شاغل فرهنگی و بازنشسته فرهنگی و ۱۷ هزار دانش آموز وجود درمانگاه فرهنگیان برای ارائه خدمات رایگان و ویژه به فرهنگیان ضرورت داشت که با پیگیری نماینده اسدآباد از طریق مجمع خیرین کشور این درمانگاه در خیابان صاحب الزمان(عج) راه اندازی و افتتاح می شود.
وی گفت: فعلا این درمانگاه خدمات عمومی، دندانپزشکی پانسمان و تزریقات ... ارائه خواهد داد و سپس در برنامه های آینده تخصصی شدن درمانگاه نیز پیش بینی شده است.
وی همچنین از افتتاح خانه معلم این شهرستان تا اسفندماه امسال خبر داد و یادآور شد: پروژه عملیات ساخت و احداث آموزشگاه شهید سعیدی شهر اسدآباد با سرعت در حال اجرابوده و این پروژه نیز با این روند به عنوان خبر خوش دیگر  در سال جاری افتتاح وبه بهره برداری خواهد رسید.
همایی لطیف در ادامه با اشاره به پروژه استخر شنای فرهنگیان شهرستان بیان کرد: تاکنون برای این طرح ۳ میلیارد هزینه شده و با پیشرفت فیزیکی ۷۰ درصد به اعتباری افزون بر ۲ میلیارد دیگر نیاز دارد و این پروژه نیز نهایت تا آذرماه امسال به بهره برداری می رسد.
مدیر اداره آموزش و پرورش اسدآباد  همچنین با بیان اینکه مجتمع آموزشی ۲۱ کلاسه به زودی در اسدآباد احداث می شود گفت:از ۲۰ مرداد ماه تا ۲۷ شهریور ۳۰ هزار ساعت برنامه آموزشی برای فرهنگیان شهرستان خواهیم داشت که با این اقدام اسدآباد یک دانشگاه خواهد شد.
همایی لطیف در ادامه با اشاره به اینکه در طرح نشاط و امید ۴۰ مدرسه روستایی پیش بینی شده و منابع آن را  در نظر گرفته ایم، تصریح کرد: در این راستا این تعداد مدارس زیباسازی نقاشی تعمیر و تجهیز می شوند که بیشتر این روستاها در دهستان کلیایی و چهاردولی جلگه واقع هستند.
وی همچنین با اشاره به اینکه در ۴۷ مدرسه اسدآباد نماز جماعت توسط روحانیون برگزار می شود، اظهار کرد: در مابقی مدارس نماز جماعت توسط همکاران فرهنگی برپا بوده و در ۵ مدرسه در راستای طرح امین روحانی مستقر است.
انتهای پیام
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.