سید سعید شاهرخی استاندار همدان که شب گذشته (چهارشنبه) در آیین جشن روز خبرنگار متوجه سکوت و مظلومیت عکاسان خبری شده بود وعده دیداری خصوصی را به آنها داد تا از خواسته هایشان بگویند.

صبح امروز عکاسان در دفتر استاندار کمی به انتظار نشستند اما وعده دیدار محقق شد تا این بار لحظاتی را عکاسان بنشینند و مشکلاتشان در دوربین آقای استاندار به ثبت برسد اتفاقی نادر که شاید کمتر شاهد آن بوده ایم.

قبل از شروع جلسه هر یک از دوستان تقاضاهایی داشتند که گویی به یکباره فراموش کردند بازگو کنند، اما هم صدایی آنها حکایت از آن داشت که عکاسان نیازمند توجه بیشتری هستند.

اخذ تسهیلات، رفع مشکلات بیمه و نبود انجمن صنفی عکاسی از جمله مسائلی بود که بازگو شد و استاندار همدان نیز قول حمایت و رفع مشکلات را داد.

شاهرخی اذعان داشت: عکس به عنوان بهترین مکمل اخبار در هر رویدادی کاربرد دارد و چه بسا مقدم بر متن نیز باشد چه بسا هر عکس برابر با هزار کلمه است، بنابراین می‌توان مقوله عکس را در کار اطلاع رسانی از مهم‌ترین کارکرد برخوردار دانست.

وی معتقد است، عکس می تواند در کنار خبر تحول ایجاد کند و ارزش و جذابیت متن را بالا ببرد.

استاندار همدان با بیان اینکه عکاسی هنری است که باید هنرمندانه به کار گرفته شود خاطرنشان کرد: از ضروریات کار خبرنگاری، مقوله عکس و عکاسی است که این خلا در برخی اوقات احساس شده است.

شاهرخی ادامه داد: به وجود عکاسان استان همدان که در هر شرایطی با عشق و علاقه به فعالیت خود ادامه می دهند افتخار می کنم و احترام ویژه ای برای آنها قائل هستم.

وی با تاکید بر روابط عمومی استانداری همدان مبنی بر ساماندهی حضور عکاسان و خبرنگاران در جلسات و برنامه ها اظهار داشت: امکانات رفاهی که برای کارمندان استانداری فراهم شده است برای جامعه عکاسی خبری این استان نیز فراهم شود.

وی ادامه داد: انسجام عکاسان خبری به مانند حلقه مفقوده این فعالان سبب شده تا آنها نتوانند به جایگاهی که شایستگی‌اش را دارند دست پیدا کنند.

در پایان این مراسم استاندار همدان از خبرنگاران عکس یادگاری گرفت.

۷۵۲۳/۲۰۹۰

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.