رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌های استان همدان ضمن تبریک سالروز تشکیل جهاددانشگاهی، با اشاره به استقلال فکری در حوزه فرهنگی، سیاسی و اقتصادی جهاددانشگاهی در رسیدن به تمدن نوین که همان تمدن اسلامی است، گفت: بسیاری از نهادها زاییده انقلاب اسلامی هستند و جهاددانشگاهی نیز از این دسته از نهادهای انقلابی است و جهاددانشگاهی همدان نقشی پررنگ‌تر از جهاددانشگاهی‌های سایر استان‌های کشور دارد.
حجت‌الاسلام والمسلمین علی‌محمد عباسی در گفت‌وگو با ایسنا، منطقه همدان، با بیان اینکه هدف جهاددانشگاهی شکوفایی استعدادها برای رسیدن به خودکفایی در حوزه‌های گوناگون از جمله حوزه‌های فرهنگی، پزشکی و فناوری نوین است، افزود: جهاددانشگاهی با روحیه جهادگونه خویش در جهت رسیدن به تمدن اسلامی سبب استقلال در حوزه‌های گوناگون شده است.
وی با تأکید بر اینکه جهاددانشگاهی استان همدان، نسبت به ۳ سال گذشته پیشرفت و ارتقاء چشم‌گیری داشته است، تصریح کرد: روحیه جهادی و تعامل جهاد گونه در مسئولان این نهاد عامل موفقیت و سبب ایجاد نگاهی خودباورانه، خوداتکائی و ارزشی نسبت به سایر نهادها شده است.
وی با اشاره به ۷ محور توصیه‌شده از سوی مقام معظم رهبری در جهت رسیدن به تمدن نوین اسلامی، اظهار کرد: این ۷ محور باید روند رسیدن به اقتصاد مقاومتی که نیازمند خودباوری اقتصادی است تقویت شود و جهاددانشگاهی در این زمینه نقشی مؤثر دارد.
مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه بوعلی‌سینا یادآور شد: وظیفه اصلی جهاددانشگاهی در حوزه سیاسی بصیرت‌افزایی و سوق دادن به‌سوی معنویت‌بخشی و ارتقای معنویت است.
وی با بیان اینکه برنامه‌های فرهنگی جهاددانشگاهی استان همدان در طول سال به‌ویژه در ماه مبارک رمضان گفت: این نهاد با برگزاری کرسی‌های تلاوت قرآن کریم، کلاس‌های تبیین و تدبر در معارف قرآن سعی در تقویت بصیرت‌افزایی در جامعه به‌ویژه جوانان دارد.
عباسی توضیح داد: یکی از وظایف جهاددانشگاهی ترویج فرهنگ و هنر اسلامی در مقابل غرب‌زدگی است که با توصیه‌هایی اسلام در رسیدن به آرمان‌های واقعی امام راحل، شهدا و مقام معظم رهبری می‌تواند، صورت بگیرد.
وی با تأکید بر فعالیت‌های جهاددانشگاهی استان همدان در حوزه پزشکی، گفت: مرکز جامع زنان و درمان ناباروری در این استان سبب رونق تولید است.
وی با اشاره به مهارت‌افزایی که جهاددانشگاهی استان همدان انجام می‌دهد، اظهار کرد: آموزش‌های سفالگری و برگزاری کلاس‌ها در راستای مهارت‌افزایی از جمله اقداماتی است که موجب رونق تولید و پایین آمدن درصد بیکاری در سطح استان همدان می‌شود.
انتهای پیام
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.