استاندار همدان از ایجاد ۱۰۰۰ هکتار جنگل جدید در همدان خبرداد و گفت: بر اساس توافقی که با وزیر جهادکشاورزی صورت گرفته امسال در راستای گسترش جنگل در استان همدان ۱۰۰۰ هکتار جنگل جدید ایجاد خواهد شد.

به گزارش ایسنا،منطقه همدان، سیدسعید شاهرخی پنجشنبه ۱۰ مرداد در شورای برنامه ریزی و توسعه استان همدان، کاشت ۱۰۰۰ هکتار جنگل در مبادی ورودی شهرها انجام خکاهد گرفت، اظهار کرد: به طور متوسط در هر شهرستان ۱۰۰ هکتار جنگل کاری صورت خواهد گرفت که  جهادکشاورزی و منابع طبیعی استان باید آن را مدیریت کنند.

وی با اشاره به انجام پرواز حجاج از فرودگاه همدان،  تصریح کرد: روز گذشته آخرین پرواز اعزام حجاج به سرزمین وحی انجام شد و ۴۷۵۳ نفر با ۳۵ پرواز به فرودگاه جده اعزام شدند.

شاهرخی با تاکید براینکه ظرفیت ارزشمندی در فرودگاه همدان وجود دارد، گفت: با اقداماتی که در استان صورت گرفت توانستیم پروازهایی که کاملا از دست رفته بود به استان برگردد.

استاندار همدان با بیان اینکه بعد از پرواز حج پروازهای مختلف دیگر را در فرودگاه همدان خواهیم داشت، ادامه داد: قطعا به دنبال پرواز عتبات هستیم.

وی با تاکید بر تسریع واگذاری پروژه ها به بخش خصوصی، خاطرنشان کرد: هزاران پروژه با میلیاردها تومان مربوط به ۱۰ سال گذشته در کشور وجود دارد که روی زمین مانده و امکان تکمیل آنها را نداریم‌.


۱۰۰ پروژه جدید سریعتر به بخش خصوصی واگذار شود

وی با بیان اینکه ۲۶‌درصد رقم ریالی پروژه های واگذار شده در کشور مربوط به استان همدان است،  افزود: تسریع در واگذاری ۱۰۰ پروژه جدید شناسایی شده در استان مورد تاکید بنده است.

شاهرخی با اشاره به تشکیل کمیته ای در زمینه واگذاری امول مازاد دستگاه های دولتی، تاکید کرد: اصلا معنی ندارد مدیران براب فروش و تحویل ساختمانهایی که سالهاست بسته شده  و بلااستفاده است خساست به خرج دهند.

استاندار همدان عنوان کرد: زمین، ساختمانها و ماشین هایی که بدون استفاده مانده است باید به فروش برسند تا از وجوه آنها برای توسعه استان استفاده شود.

وی ضمن تشکر از سپاه پاسداران و بسیج سازندگی استان در اجای پروژه ها، بیان کرد: سپاه و بسیج سازندگی با دلسوزی در کنار دستگاه ها نقش ایفا کردند و با آورده های خوب از منابع خود کمک می کنند.

همدان به مثابه کارگاه بزرگ سازندگی است

وی با تاکیدبر اینکه همدان به مثابه کارگاه بزرگ سازندگی است، گفت: در شرایطی که بسیاری از نقاط در رکود به سر می برند استان همدان با فعالیت و پویایی به مثابه یک کارگاه بزرگ سازندگی کار می کند.

شاهرخی تصریح کرد: در حوزه راه آهن هیچ استانی مانند همدان تلاش نکرده است.

استاندار همدان با بیان اینکه در ما رسما در جنگ اقتصادی هستیم، افزود: باید تولیدکنندگان و فعالان اقتصادی که در خط مقدم هستند باید جانانه حمایت کنیم.

وی گفت: فشار جنگ اقتصادی برروی مردم است و باید همه تلاشمان را برای مهار مشکلات به کار بگیریم و خود را سپر مردم قرار دهیم.

وجود بیش از ۴۰ پروژه کلیدی و مهم در همدان

شاهرخی با اشاره به اینکه بیش از ۴۰ پروژه کلیدی و مهم در همدان وجود دارد، یادآورشد: در همدان بیش از ۴۰ پروژه کلیدی و مهم وجود دارد که می تواند انقلابی در اقتصاد و عمران و آبادانی استان ایجاد کند و باید تععین تکلیف و زمانبندی شوند.

وی اظهار کرد: ثبت جهانی هگمتانه جزو اولویت های استان باید قرار بگیرد و شهرداری باید در این زمینه کار کند و هرچه سریعتر این محدوده را تملک کند.

استاندار همدان گفت: تپه نوشیجان و غار علیصدر نیز آماده ثبت جهانی هستند.

انتهای پیام
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.