رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی استان همدان گفت: در چهار ماهه نخست امسال ۴ هزار و ۱۲۰ جلد گواهینامه کمتر از سال قبل صادر شده که مربوط به سخت‌گیری ها و مقررات جدید راهنمایی و رانندگی است.
به گزارش ایسنا، منطقه همدان، سرهنگ علی فکری پیش ازظهر چهارشنبه 9 مرداد در شورای هماهنگی ترافیک استان همدان، اظهار کرد: از سال ۹۵ تا ۹۷ تعداد ۲۲۴ نفر فوتی حاصل تصادفات درون شهری در استان بوده که از این میزان ۱۲۲ نفر معادل ۵۶ درصد عابر پیاده بودند.
وی با بیان اینکه فوتی های عابر پیاده در استان ۶ درصد بیشتر از میانگین کشوری است، عنوان کرد: آمار تصادفات در سال های 95 تا 96 کاهش خوبی یافته اما کشته‌های عابر پیاده افزایش داشته که این امر نیاز به بازنگری دارد.
رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی استان همدان بیان کرد: در چهارماهه نخست سال گذشته ۲۸ هزار و ۸۳۹ جلد گواهینامه صادر شده که امسال ۱۴ هزار و ۲۷۱ جلد کاهش پیدا کرده است.
وی درباره علت کاهش ۵۰ درصدی صدور گواهینامه را مقررات سخت راهنمایی و رانندگی عنوان و تصریح کرد: آزمون های راهنمایی و رانندگی از آموزشگاه ها به پلیس راهور واگذار و به صورت سختگیرانه آزمون برگزار می شود که در این میان کنترل سلامت رانندگان مورد توجه قرار می گیرد.
فکری با بیان اینکه ۳۱۰ هزار و ۵۱ بند جریمه برای متخلفان صادر و بیش از ۴ هزار و ۶۷ دستگاه وسیله نقلیه متخلف به پارکینگ هدایت شده‌اند، تصریح کرد: سال گذشته، ۴۹ هزار و ۲۹۳ مورد اعمال قانون سرعت صورت گرفته که در چهار ماهه امسال این میزان به ۲۲ هزار و ۸۰۵مورد رسیده است.
این مقام مسئول با بیان اینکه در چهار ماهه سالجاری گواهینامه ۱۱۱ هزار راننده ضبط شده است، ادامه داد: در ایام نوروز بیش از ۷۰ نقطه حادثه‌خیز شناسایی و به فرمانداری اعلام شد که بیش از ۵۰ درصد این نقاط برطرف شده است.
وی درباره دوربین های ثبت تخلفات نیز گفت: ۲۷ دوربین ثبت تخلف برای استان تعریف شد که متأسفانه فقط برای ۵ دستگاه اعتبار گرفتیم که در برخی از شهرستان ها فعال نیستند برخی دوربین ها در انبارها خاک می خورند.
انتهای پیام
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.