شهردار ملایر گفت: در آستانه برگزاری سومین جشنواره ملی مبل منبت و راستای بهبود دید در شب و آراستگی فضای سبز شهری و استفاده با امنیت بیشتر خانواده ها، مسافران و همشهریان در شب ها از فضای پارک ها و بوستان ها، پارک سیفیه و بام ملایر نورپردازی می شود.
حسین بابائی در گفت و گو با ایسنا، منطقه همدان، اظهار کرد: در ادامه تکمیل پروژه نورپردازی بام ملایر، با تأمین اعتبار حدود 150 میلیون تومان عملیات نورپردازی مجموعه ستون های تخت جمشید، دروازه ملل و دروازه طاقی به اتمام رسیده و تکمیل نورپردازی ستون های رستوران کوروش و کاخ تچر و ادامه روشنایی پیاده راه 80 پله نیز پس از تکمیل، با استفاده از هزینه یاد شده، نورپردازی می شوند.
وی با بیان اینکه مراحل عمرانی پیاده راه 80 پله بام ملایر به اتمام رسیده و 70 درصد عملیات روشنایی آن در هفته جاری به اتمام می رسد، خاطرنشان کرد: همچنین در مجموعه بام ملایر 2 آبشار مصنوعی دیگر با همکاری سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری و واحد برق شهرداری، راه اندازی و به بهره برداری رسیده و به زودی 2 آبنمای دیگر در این مجموعه راه اندازی خواهد شد.
بابائی اظهار کرد: تا قبل از برگزاری مراسم جشنواره مبل و منبت، پروژه نورپردازی آبشار و دریاچه مصنوعی بام ملایر که در حال حاضر حدود 85 درصد آن به اتمام رسیده است، به بهره برداری کامل می رسد.
وی ادامه داد: به منظور بهینه سازی تجهیزات و جلوگیری از استفاده نامتعارف و در راستای استفاده بهینه تر از انرژی الکتریکی در بوستان های عمومی سطح شهر، در آینده ای نزدیک این واحد نسبت به تکمیل برنامه کاهش توان الکتریکی مصرفی از طریق برنامه ریزی مصرف و استفاده از تجهیزات و ادوات FACTS در شناورها و پمپ های آبیاری فضای سبز شهر و استفاده از دستورالعمل های بهینه سازی در مکان یابی تأسیسات روشنایی و جابجایی تأسیسات و استفاده از لامپ های با تکنولوژی روز و کم مصرف تر اقدام می کند که در حال حاضر حدود 40 درصد این برنامه نیز محقق شده است.
وی افزود: شهرداری ملایر در سال رونق تولید و تأکید بر استفاده هرچه بیشتر از تولید ملی و حفظ و اجرای فرامین اقتصاد مقاومتی در 100 درصد تمامی پروژه های تأمین و بهبود روشنایی خود، از تولیدات داخلی و ملی استفاده کرده است.
بابائی در ادامه با بیان اینکه هر چقدر فضای سبز شهری شاداب و با نشاط تری داشته باشیم، شهروندان انگیزه و علاقه بیشتری برای حضور در شهر و پیاده روی دارند، افزود: شهرداری توجه خاصی به شرایط درختان و فضای سبز معابر و محلات شهر دارد و با سرکشی های مداوم وضعیت آنها را بررسی می ‌کند.
وی بیان کرد: نیروهای سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری شهرداری ملایر، در کنار توسعه فضای سبز، به طور مستمر نسبت به سم پاشی، آبیاری، آفت کشی، هرس، کوددهی و ... درختان موجود شهر اقدام می ‌کنند، به گونه ای که در سال جاری با نصب بیش از 800 متر چسب  زرد، 700 عدد کارت زرد، 20 عدد تله نوری و 50 عدد تله فرمونی نسبت به کنترل آفات درختان اقدام کرده است.
بابائی توضیح داد: هرچند مسئولیت حفظ و نگهداری از فضای سبز شهری برعهده این سازمان است ولی شهروندان نیز در این خصوص نباید بی‌تفاوت باشند و در صورت مشاهده مشکلاتی مثل آفت، شکستگی شاخه، بی‌آبی و ... موارد را با شماره تلفن 32283528 در میان بگذارند.
انتهای پیام
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.