مدیر امور باغبانی سازمان جهادکشاورزی استان همدان از برداشت آلبالو و گیلاس از باغات همدان خبر داد و گفت: برداشت آلبالو از سطح 1304 هکتار از باغات استان همدان آغاز شده است.
به‌گزارش ایسنا، منطقه همدان، حجت اله شهبازی در جمع خبرنگاران، تصریح کرد: پیش‌بینی می‌شود از 1304 هکتار از باغات آلبالوی استان بیش از 4047 تن آلبالو برداشت شود.
وی با اشاره به اینکه ارقام کشت شده این محصول ارقام محلی هستند، یادآور شد: از این میزان باغ آلبالو در استان، 1123 هکتار باغات بارور و 172 هکتار غیربارور است.
شهبازی خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه درخت آلبالو سازگاری مناسبی با شرایط مناطق سردسیری و معتدل دارد، در بیشتر مناطق سطح استان کشت و توسعه یافته است.
وی با اشاره به مزایای مصرف آلبالو اظهار کرد: این محصول خواص فراوانی دارد و به‌عنوان تازه خوری، تهیه مربا، انواع شربت، شیرینی پزی و مارمالاد قابلیت استفاده دارد.
مدیر باغبانی سازمان جهادکشاورزی استان همدان یادآور شد: ترویج و توسعه نهال‌های گواهی دار و اصلاح‌شده در تولید محصول درشت و باکیفیت و باقابلیت حمل‌ونقل مناسب برای بازار رسانی تأثیر بسزایی دارد.
شهبازی افزود: برای احداث باغات جدید، استفاده از ارقام گرده دهنده در باغات آلبالو ضروری بوده که باعث افزایش عملکرد محصول می‌شود.
وی اجرای عملیات هرس باردهی سالانه، مدیریت کف باغ شامل مبارزه با علف‌های هرز و شخم و تغذیه درختان وکنترل آفت و بیماری در زمان مناسب را در بهبود کیفیت و کمیت محصول موثر دانست و گفت: برداشت گیلاس در  826 هکتار از باغات استان همدان شروع شده و ادامه دارد.
شهبازی از برداشت گیلاس در  826 هکتار از باغات استان همدان شامل 690 هکتار بارور و 136 هکتار غیربارور خبر داد و افزود: پیش‌بینی برداشت میوه گیلاس در استان همدان 3886 تن است.
وی بابیان اینکه بهره‌برداران همدانی تا اواسط مردادماه مشغول برداشت گیلاس خواهند بود، اظهار کرد: بیشترین درختان گیلاس در شهرستان‌های همدان و ملایر قرار دارند و برآورد شده امسال 3886 تن محصول از باغات استان همدان برداشت شود.
مدیر باغبانی جهاد کشاورزی استان همدان با اشاره به اینکه از 826 هکتار باغ گیلاس استان همدان 690 هکتار بارده است، گفت: تک دانه مشهد، زرد دانشکده و بومی از ارقام گیلاس همدان است.
انتهای پیام
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.