امام جمعه ملایر با بیان اینکه چهل سال از برپایی نخستین نمازجمعه در کشور می‌گذرد و این نمازجمعه برکات فراوانی برای نظام داشته است، گفت: یکی از رسالت های نمازجمعه تأکید بر وحدت و همدلی است.
به گزارش ایسنا، منطقه همدان، حجت‌الاسلام ‌والمسلمین محمدباقر برقراری ظهر شنبه 5 مردادماه در پنجمین جلسه شورای اداری شهرستان ملایر که با موضوع اخلاق مدیران از دیدگاه اسلام در دفتر امام جمعه با حضور جمعی از مسئولان اجرایی برگزار شد، با گرامیداشت یاد و خاطره آیت‌الله طالقانی، افزود: کمی بعد از پیروزی انقلاب اسلامی و به‌فرمان امام خمینی(ره) نخستین نماز جمعه کشور در تهران برپا و پس ‌از آن در بقیه شهرها نیز نماز جمعه اقامه شد.   دو هفته بعد از برپایی نمازجمعه کشور، نمازجمعه در ملایر برپا شد که این‌یک امتیاز برای مردم ملایر و نشان از ولایت‌پذیری این مردم دارد.
وی خاطرنشان کرد: امام ‌جمعه و نماینده ولی‌فقیه در مراکز استان‌ها را ولی ‌فقیه تعیین و امام‌جمعه شهرستان ‌ها را شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه انتخاب می ‌کنند و تعیین مدیریت این شورا نیز برعهده ولی ‌فقیه است که نشان از جایگاه ویژه آن دارد.
امام جمعه ملایر با بیان اینکه در ایران روی مطالب خطبه برای ارائه بسیار کار می‌شود که شاید در بسیاری از کشورهای اسلامی چنین نباشد، اظهارکرد: اشعاری که جنبه تربیتی و حماسی دارند، در تربیت فرزندان مؤثر است بنابراین باید این اشعار در خانواده‌ها بیان شود.
برقراری تصریح کرد: در سطح شهرها شهرداران و یا دستگاه‌های فرهنگی احادیث و جملاتی درباره تکریم نماز جمعه در محل‌های پرتردد نصب شود تا مردم به حضور در نماز جمعه تشویق شوند.
وی با اشاره به این حدیث از امام صادق(ع) که "قَدمی که برای نمازجمعه برداشته می ‌شود آتش جهنم بر آن حرام می ‌شود"، گفت: یکی از رسالت‌های نماز جمعه تأکید بر وحدت و همدلی است که این امر در ملایر وجود دارد.
وی با تأکید بر اینکه در نمازهای جمعه انتقادهای سازنده باید بیان شود و در دولت قبل هم این انتقادها وجود داشته است، افزود: ما هرچه داریم از مردم است بنابراین مدیران ادارات باید در دسترس باشد تا مردم به ‌راحتی بتوانند با آنها ارتباط بگیرند.
برقراری ادامه داد: فرماندار ملایر برنامه‌های خوبی را شروع کرده و برنامه‌های زیادی هم در دست اقدام دارد که باید با اتحاد و همدلی این برنامه‌ها را به ‌پیش ببریم.
امام جمعه ملایر با اشاره به اینکه توسط نمایندگان شهرستان و مسئولان زمینه اشتغال دیده‌ شده، که یکی از این موارد مبل و منبت ملایر است، گفت: ملایر، شهر جهانی انگور نیز هست که باید زیرساخت‌های درخور آن نیز فراهم شود تا بتوانیم گردشگران را در ملایر جذب کنیم.
انتهای پیام
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.