علیرضا مدرکیان روز شنبه در گفت و گو با ایرنا با بیان اینکه نظام پزشکی همدان در زمینه دفع اصولی پسماندهای پزشکی پیشگام شده است افزود: این مجموعه از ۲ سال پیش پیگیر سامدندهی وضعیت پسماندهای پزشکی است.

وی بیان کرد: در ۲ سال گذشته ۳۰ جلسه در این زمینه برگزار شد و معرفی شرکت مورد اعتماد سازمان حفاظت محیط زیست، برای انعقاد قرارداد دفع پسماند، یکسال زمان برد.

رئیس سازمان نظام پزشکی همدان اظهار داشت: همچنین با وجود معرفی شرکت برای جمع آوری و دفع اصولی پسمانده پزشکان اما برای مدتی شهرداری اجازه ورود خودروهای این مجموعه به پیاده راه بوعلی را نداد.

مدرکیان تاکید کرد: تاخیر این شرکت در جمع آوری پیماند مطب ها و  آزمایشگاه ها موجب بی اعتمادی جامعه پزشکی به آنها شده و این وضعیت در ادامه روند فعالیت آنها نیز خلل وارد کرد.

وی ادامه داد: هر چند مشکلات موجود اداری موجود باعث تاخیر در دفع اصولی پسماند شد با این وجود تفاهم نامه منعقد شده و مفاد آن در روز پزشک اطلاع رسانی می شود.

رئیس سازمان نظام پزشکی همدان بیان کرد: ۸۰ مطب، آزمایشگاه و داروخانه خصوصی در همدان فعال است که بیشتر آزمایشگاه ها به دستگاه بی خطر سازی پسماند(اتوکلاو) مجهز هستند.

مدرکیان افزود: وضعیت پیماند پزشکی همدان فاجعه بار نیست چرا که به خوبی مدیریت می شود.

۷۵۲۶/۲۰۹۰

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.