نماینده ولی فقیه در استان و  امام جمعه همدان با اشاره به پذیرایی خوب همدانی‌ها از 2 میلیون زائر عبوری اربعین گفت: اربعین فرصت بزرگ فرهنگی برای استان همدان است.
به گزارش ایسنا، منطقه همدان، حجت الاسلام والمسلمین حبیب الله شعبانی موثقی در دیدار با اعضای ستاد مردمی خدمتگزاران اربعین استان همدان، با اشاره به منسجم بودن تشکیلات ستاد مردمی خدمتگزاران اربعین استان همدان اظهار کرد: پرچم مکتب حسینی چه ما باشیم ونباشیم برافراشته خواهد بود و خدمت در این راه توفیق بزرگی است.
رئیس ستاد مردمی خدمتگزاران اربعین استان همدان نیز بیان کرد: در اولین سال تشکیل این ستاد موفق به برپایی 12 تا 15 ایستگاه مردمی برای زائران شدیم و در سال بعد این ایستگاه ها به 45 مورد افزایش یافت.
سیدرضا موسوی ادامه داد: همه هزینه‌های ایستگاه های صلواتی به صورتی مردمی تأمین می‌شود، پس از اطلاع رسانی تشکیل چنین ساختاری برای پذیرایی از زائران اربعین در همدان به وزارت کشور ستاد اربعین دولت نیز تشکیل شد.
وی با اشاره به اینکه زائران 16 استان برای رفتن به عراق از همدان می‌گذرند، بیان کرد: سالیانه حدود 9 هزار زائر خارجی نیز همدان به جهت عبور خود به مرز شلمچه انتخاب می‌کنند.
رئیس ستاد مردمی خدمتگزاران اربعین استان همدان بیان کرد: در اربعین 97 با برپایی نمایشگاهی از شهدای قره باغ برای مردم آذربایجان به گفته خود آنان موفق شدیم ذهنیت نادرستی که از ایران برای مردم شیعه آذربایجان ایجاد شده بود را دگرگون کنیم.
وی ادامه داد: در اربعین سال گذشته شاهد برپایی 60 تا 65 ایستگاه صلواتی در سطح استان همدان بودیم که 5 روز قبل از شروع اربعین و 10 روز پس از آن نیز برای خدمت رسانی به زائران فعال هستند.
موسوی با اشاره به خدمت رسانی ایستگاه های صلواتی به مردم زلزله زده غرب و سیل زده لرستان عنوان کرد: در استان همدان 5 هزار نفر خادم اربعین حسینی‌اند.
انتهای پیام
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.