فرماندار ویژه ملایر گفت: جمع شدن و انفجار گاز در یکی از کوره‌های خط تولیدی که در حال آزمایش بوده است، باعث فوت دو نفر از کارگران معدن سُرمک شده است.
به گزارش ایسنا، منطقه همدان، قدرت اله ولدی ظهر دوشنبه 17 تیرماه در بازدید از معادن سرمک ملایر، با بیان اینکه حادثه دلخراش و ناگوار انفجار در این معدن دیروز ساعت 16:20 رخ داده است، افزود: خط تولیدی که انفجار در آن رخ داده، در حال تست و آزمایش است و در آینده نزدیک به بهره‌برداری می رسد.
وی با بیان اینکه این حادثه توسط کارشناسان در دست بررسی است، اظهار کرد: بنا به گفته مدیر معدن انتهای خط تولید در یکی از کوره‌ها گاز جمع شده و باعث انفجار شده است.
ولدی ضمن تسلیت به خانواده‌های متوفی، خاطرنشان کرد: دو نفر از نیروهای خوب و زحمتکش معدن در پی انفجار از طبقه فوقانی به پایین پرت شده و فوت می‌شوند و یکی از کارگران هم که در انتهای خط بوده، مجروح می‌شود.
فرماندار ملایر با اشاره به اینکه از کارگر مجروح که در بیمارستان امام حسین(ع) بستری است، عیادت به عمل آمد، بر تسریع معالجه و درمان او تأکید کرد و ادامه داد: دستگاه‌های متولی هم در حال بررسی حادثه و هم بررسی ادامه کار معدن برای تولید و ادامه حیات مجموعه هستند.
وی عنوان کرد: این شرایط ممکن است در همه معادن دنیا که کار سختی هم است، پیش بیاید و قابل پیش‌بینی هم نبوده و معدن سرمک ملایر هم از این قاعده مستثنی نیست.
ولدی با اشاره به بازدید چند روز گذشته از معدن، گفت: در این معدن تمام سازوکارها و شرایط ایمنی رعایت می‌شود و این موضوع را کارشناسان نیز تأیید کرده‌اند اما حادثه هیچ ‌گاه خبر نمی ‌کند.
وی خطاب به مدیران این مجموعه تأکید کرد: با توجه به اینکه تعداد زیادی از خانواده‌ها درآمد و زندگی‌شان از این معدن تأمین می‌شود به‌سرعت کارها را انجام دهند و کار توسعه را نیز متوقف نکرده و با حفظ همه موارد ایمنی که از قبل هم وجود داشته، کارهای عقب مانده را دنبال کنند.
معاون استاندار همدان با اشاره به اینکه این خبر در فضای مجازی تاکنون به نحو صحیح اطلاع‌رسانی شده، تصریح کرد: در این‌گونه خبرها از حاشیه‌سازی و پخش خبرهای غیر کارشناسی خودداری شود تا آرامش جامعه به هم نخورد و اعتماد مردم سلب نشود.
انتهای پیام
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.