نفس‌های پایانی مجلس دهم به گوش همگان می‌رسد، حدود 8 ماه دیگر تا پایان رسمی فعالیت بهارستان‌نشینان باقی است  اما ظاهرا این مدت زمان نسبتا طولانی برای برخی از وکلای مردم اهمیت نداشته و خواهان معرفی خود به مردم، برای تصاحب صندلی وکالت ساختمان مثلثی شکل خیابان بهارستان برای دور بعد هستند.
به گزارش ایسنا، منطقه همدان، اشتیاق بیش از اندازه برای دفاع از حقوق و به سرانجام رساندن مطالبات مردم باعث شده تا برخی از هواداران صندلی سبز بهارستان، برخلاف قانون زودتر از موعد و به صورت چراغ خاموش، 8 ماه زودتر تحرکات سیاسی خود را آغاز کرده و به جمع‌آوری آرای مردمی می پردازند تا خود را به همشهریانشان معرفی کنند.
مدیرکل امور سیاسی و انتخابات استانداری همدان از سکوت قانون برای مقابله با تبلیغات زودهنگام کاندیداتورها برای ورود به مجلس‌شورای اسلامی خبر داد.
ابوالقاسم الماسی در گفت‌وگو با ایسنا، با اشاره به آغاز تبلیغات زودهنگام برخی از افراد مشتاق حضور در خانه ملت، مطرح کرد: تبلیغات اگر به اسم کاندیدا باشد خلاف قانون بوده و مورد برخورد قانونی و مجازات قرار می‌گیرد اما به‌علت اینکه در تبلیغات و مراسمات برگزار شده اسمی از کاندیدا و یا ورود به مجلس به میان نیامده، اجازه برخورد نداشته و قانون در این مورد خاص مسکوت مانده است.
وی با بیان اینکه در این دسته از مراسمات سیاسی تمامی افراد اعم از شرکت کنندگان و یا عامه مردم متوجه قصد برگزارکننده مراسم می‌شوند، تأکید کرد: قانون در این مورد مسکوت مانده و به تبع آن مسئولان مربوطه نیز اجازه ورود و دخالت علیه این دسته از تبلیغات زودهنگام را ندارند چرا که همانطور که اشاره شد هیچ اسمی از مجلس و کاندیداتوری در این گونه تبلیغات ذکر نمی‌شود.
الماسی ایجاد آئین نامه و یا تبصره در این زمینه را وظیفه نمایندگان حاضر در مجلس دانست و گفت: تعیین چارچوب و تبصره برای موارد خاص در حیطه وظایف نمایندگان مردم در خانه ملت بوده و مسئولان استانداری اجازه هیچ گونه برخوردی با این دسته از افراد ندارند.
مدیرکل امور سیاسی و انتخابات استانداری همدان در رابطه با مجازات تبلیغات زودهنگام و علنی کاندیداها، مطرح کرد: برای افراد خاطی طبق آنچه در قانون آمده پرونده تشکیل شده و مجازات می‌شوند و تأثیر منفی در تعیین صلاحیت این افراد هنگام انتخابات از مهمترین مجازات نمایندگان عجول است.
انتهای پیام
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.