نماینده مردم اسدآباد در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه اگر یک زیردریایی هسته‌ای در خلیج فارس منهدم شود تا ۱۱ سال هیچ جانداری نمی‌تواند در آن زندگی کند، گفت: اخلاق محیط زیستی یعنی اینکه آمریکای مستکبر در خلیج فارس جولان ندهد.
به گزارش ایسنا، منطقه همدان، اکبر رنجبرزاده شنبه ۱۵ تیر ماه در شورای اداری استان همدان، مطرح کرد: محیط زیست به معنی مشارکت جهانی، منطقه‌ای و خانوادگی است که از خانواده تا جهان باید در این امر مشارکت داشته باشند تا محیط زیست پایدار بماند.
وی با بیان اینکه باید از آب، خاک و هوا به خوبی مراقبت کنیم، ادامه داد: بیاییم برای نگهداری از خاک به آن سم نزنیم تا خود به سود و منفعت بیشتری دست یابیم و با رعایت و مراعات حال محیط زیست امنیت را برای آن ایجاد کنیم.
رنجبرزاده در ادامه تصریح کرد: بیش از ۷۰ درصد ریزگردها از کشورهای دیگر وارد می‌شود که در راستای رفع آن توجه به قواعد بین المللی، قوانین ملی و آموزش برای مقابله با آن ضروری و لازم است.
وی با اشاره به اینکه همدان یک استان توسعه یافته است، اظهار کرد: همدان یک استان توسعه یافته است که همیشه پذیرای گردشگران بوده و محیط زیست بسیار زیبا و قابل توجهی دارد.
رنجبرزاده با تأکید براینکه اگر توسعه پایدار در کشوری فعال نباشد، در مسائل زیست محیطی به بن بست می‌رسد، بیان کرد: وظیفه داریم شرایط گردشکری را در تمام نقاط استان فراهم کنیم اما این به معنای تخریب محیط زیست نیست و در این راستا باید فرهنگ‌سازی و آموزش لازم چگونگی استفاده از ظرفیت‌های محیط زیست انجام شود. 
وی اضافه کرد: محیط زیست و توسعه پایدار دو مفهوم جدایی ناپذیر هستند که اگر توسعه و پیشرفت پایدار باشد، محیط زیست نیز سالم می‌ماند و در راستای پاسداری از آن باید موضوعاتی چون اخلاق و منش، قوانین و حقوق زیستی را رعایت کنیم.
رنجبرزاده افزود: اخلاق محیط زیستی به معنای بهره‌برداری بی‌رویه از منابع آب زیرزمینی و سوءاستفاده از آن نیست بنابراین اگر اخلاق رعایت شود قوانین محیط زیستی نیز اجرایی می‌شود.
این نماینده مجلس با اشاره به حادثه شلیک یک ناو آمریکایی به هواپیمای مسافربری جمهوری اسلامی ایران در فراز آب‌های خلیج فارس یادآور شد: ۳۱ سال به سوگ ۲۹۵ نفر از هموطنان خود نشستیم تا اینکه پهپاد  پیشرفته آمریکایی به ارزش ۲۲۰ میلیون دلار توسط نیروی قدرتمند ایران ساقط و چندی پس از آن نیز لاشه‌هایش جمع آوری شد.
نمایند اسدآباد در مجلس شورای اسلامی در پایان هشدار داد: مشکلات زیست محیطی خلیح فارس زنگ خطری برای منطقه است به ویژه برای قشر اعراب که متوجه این زنگ خطر نیستند.
انتهای پیام
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.