بابک مهدی آزاد روز سه شنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: ارتقای کیفیت معابر و زیبا سازی محیط شهری از شاخص های افزایش نشاط و سلامتی در بحث جامعه و از طرح های اولویت دار این شهرداری است.
وی اظهار داشت: در راستای ایجاد جلوه های بصری و زیبا سازی محیط شهری، شهرداری همدان اقدام به ساخت و نصب نمادهایی در سطح شهر در فصل بهار کرده است.
مهدی آزاد با بیان اینکه شهرداری همدان تمام توان خود را برای استقبال از بهار به کار گرفته است اظهار داشت: هر ساله با شروع فصل بهار این سازمان نسبت به کاشت انواع گل‌های زینتی مناسب با فصل بهار و نصب نمادهای مناسبتی در نقاط مختلف شهر همدان اقدام می‌ کند.
سرپرست سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری شهرداری همدان ادامه داد: نماد پروانه فلزی در آرامگاه بوعلی سینا و میدان فلسطین، نماد صندوقچه گل در آرامگاه بوعلی سینا، میدان عاشورا، میدان جهاد و میدان اکباتان، نماد فنجان‌های بافت در چهارراه سعیدیه، میدان شریعتی، میدان پژوهش، ورودی کوی فرهنگیان و میدان امام حسن (ع)، نماد مجموعه گلدان‌های هرمی در ورودی پیاده راه بوعلی، ابتدای بلوار فلسطین و چهارراه پژوهش از جمله اقدامات در این زمینه بوده است.
مهدی آزاد با اشاره به دیگر نمادها از جمله نماد آدمک‌های سفالی، قاب‌های فلزی کاشت گل و سبدهای بافت با ترکیب پرنده‌های سفالی گفت: این نمادها در تالار فجر، آرامگاه بوعلی، گنجنامه، باغ ایرانی، ورودی میدان باباطاهر و میدان قائم(عج)، چهارراه خواجه رشید و گنجنامه اجرا شده است.
وی ادامه داد: هفت هزار اصله نهال غیر مثمر در هفته درخت ‌کاری کاشته و هشت هزار اصله نهال مثمر در هفته درخت‌ کاری بین شهروندان توزیع شد.
مهدی آزاد با بیان اینکه 300 هزار شاخه گل در گلدان های بهاره ای که به این منظور تهیه و نصب شده بود، کاشته شده است، ادامه داد: نصب سطل زباله خیابانی به تعداد 100 عدد و نصب وسایل بازی کودکان، لوازم ورزشی و تابلو شهدا به تعداد 20 عدد از دیگر اقدامات در این حوزه بشمار می رود.
وی از امحا دیوار نویسی به طول 25 هزار متر و رنگ آمیزی کرکره مغازه‌ها به طول چهار هزار مترمربع در اسلامشهر خبر داد و گفت: 38 تابلو سر در غیر مجاز نیز از سطح شهر جمع آوری شد.
سرپرست سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری شهرداری همدان گفت: آذین بندی پل‌ها توسط ریسه پارچه ایی، ساخت و نصب تابلو معرف مسیر، ساخت و نصب تابلو معرف معبر، ساخت و نصب تابلو اسامی کوچه ها، رنگ آمیزی تابلو‌های راهنمای مسیر، معرف معابر و تابلو‌های اعلانات شهر و طراحی و نصب تابلوهای راهنمای مسافر از دیگر اقدامات این سازمان است.
مهدی آزاد اضافه کرد: در راستای توسعه فضای سبز پایدار پویش 'نهال به جای سبزه ' از دیگر اقدامات حائز اهمیت در حوزه فضای سبز بود و در همین راستا شهروندان با مراجعه به مرکز تحقیقات آموزش و مشاوره فضای سبز واقع در پارک مردم نسبت به دریافت کود کمپوست و بذر درخت افرا به صورت رایگان اقدام کردند.
وی عنوان کرد: همچنین به منظور گسترش این پویش مردمی، بسته‌های ذکر شده در میان دانش‌آموزان و برخی فروشگاه‌ها توزیع شد.
7523/2090
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.