رضوان سلماسی روز سه شنبه در جمع خبرنگاران اظهار داشت: همدان با یک هزار و 800 اثر تاریخی از ظرفیت گرانبها در صنعت گردشگری برخوردار است منتهی باید زمینه های لازم برای جذب توریسم و معرفی هرچه بهتر این آثار تاریخی برنامه ریزی و اقدام شود.
وی با بیان اینکه وقتی آثار تاریخی بدون حضور گردشگر باقی بماند، چه تاثیری می تواند داشته باشد خاطرنشان کرد: باید فضایی در سطح شهر همدان فراهم شود تا به مقصد گردشگری تبدیل شده و زمینه جذب گردشگر بیشتر را مهیا سازد.
سلماسی اضافه کرد: هدفگذاری در حوزه گردشگری باید به سمتی پیش برود که میزان اقامت گردشگران در سطح شهر را افزایش داده و زیرساخت ها و امکانات مناسبی نیز به آنها ارایه دهد.
وی با بیان اینکه عنوان شهر گردشگر برای همدان باید با چرخه اقتصادی همراه باشد، گفت: استفاده بهینه و مفید از فضاهای طبیعی و تاریخی سطح شهر برای بهره مندی گردشگران بسیار حایز اهمیت است.
رییس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی همدان با اشاره به اینکه با شعار نمی توان توریست جذب کرد، گفت: گردشگری منبع اصلی اشتغال، رشد و توسعه اقتصادی محسوب می‌شود که باید به این مهم اهتمام ویژه داشت.
وی، خواهرخواندگی همدان با شهرهای مختلف را از ابزارهای اساسی برای رشد فرهنگی و اقتصادی منطقه برشمرد و گفت: همدان می‌تواند در امر خواهرخواندگی، گام‌های موثرتری را بردارد و به دنبال اثرا‌گذاری فرهنگی و اجتماعی نیز باشد.
7520/2087
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.