به گزارش ایرنا، سید سعید شاهرخی روز پنجشنبه در جلسه اعضای کارگروه اشتغال و سرمایه گذاری استان همدان افزود: در شرایط کنونی، احزاب، فعالان سیاسی، اجتماعی و اصحاب رسانه باید توجه ویژه ای به حفظ آرامش داشته باشند و متحد عمل کنند.
استاندار همدان تاکید کرد: آمریکا تلاش دارد با بر هم زدن نظم جهانی و با استفاده از قدرت اقتصادی، منافع خود را در منطقه تامین کند اما هیچگاه به اهداف خود نخواهد رسید.
شاهرخی تاکید کرد: به هیچ عنوان جمهوری اسلامی ایران زیر بار استکبار و زورگویی که منجر به تهدید منافع ملی شود، نمی رود.
استاندار همدان با بیان اینکه ایجاد شکاف در جامعه، یکی از اهداف دشمنان از وارد آوردن فشارها است، اضافه کرد: در این برهه حساس باید وحدت و همدلی خود را حفظ کنیم و این شرایط دست مایه ای برای حفظ انسجام ملی باشد.
وی با بیان اینکه در برابر آمریکا یکپارچه می ایستیم، اظهار داشت: باید مراقب باشیم تا این شرایط دست مایه ای برای ابراز اختلاف و تسویه حساب های سیاسی نشود.
شاهرخی با اشاره به اینکه آرامش روانی جامعه اهمیت بسیار بالایی دارد، افزود: ما در کشورمان ظرفیت های بسیار بالایی داریم که می توانیم با تلاش و کوشش در برابر تحریم های ظالمانه بایستیم.
استاندار همدان تاکید کرد: در شرایط کنونی تحریم، باید تولید را تقویت کنیم، روند آن را پایدار نگه داریم و در اجرای آن با دقت عمل کنیم.
وی افزود: همه باید دست در دست هم بدیم تا سیاست های دولت تدبیر و امید را زیر نظر رهنمون های رهبر معظم انقلاب اجرایی کنیم.
شاهرخی با بیان اینکه هیچ کمبودی برای تامین کالاهای اساسی در استان نداریم، ادامه داد: در توزیع کالاهای اساسی باید به گونه ای عمل شود که جنس به دست مردم و شهروندان برسد.
وی اضافه کرد: اصحاب رسانه می توانند نقش اساسی در حفظ آرامش جامعه داشته باشند.

** کاهش نرخ بیکاری همدان در سند راهبردی استان
استاندار همدان گفت: سند راهبردی توسعه استان در راستای برنامه ششم توسعه طراحی شده است.
ویی افزود: این سند نقشه راه ما برای پیشبرد استان است و دستگاه های اجرایی تعهد دادند که برنامه های این سند را اجرا کنند.
شاهرخی اظهار داشت: در این برنامه هر سال به صورت میانگین در استان 50 هزار میلیارد ریال و در مجموع بیش از 150 هزار میلیارد ریال سرمایه گذاری می شود.
وی عنوان کرد: در پایان این برنامه با ایجاد 60 هزار شعل پایدار، نرخ بی کاری استان به 7.1 درصد کاهش می یابد.
استاندار همدان بیان کرد: نقش و طرح هر دستگاه در این سند مشخص شده است و امیدواریم این طرح توسط دستگاه ها به خوبی اجرا شود.
شاهرخی تاکید کرد: در پایان برنامه ششم توسعه باید 10 درصد از مصرف آب کشاورزی استان کاهش یابد.
وی با اشاره به اینکه 107 هکتار گلخانه در استان وجود دارد، ادامه داد: در پایان این برنامه 210 هکتار به ظرفیت گلخانه های استان اضافه می شود.
استاندار همدان افزود: امسال نزدیک به 12 هزار میلیارد ریال تسهیلات در بخش های مختلف اشتغالزایی اعتبار در نظر گرفته شده است.
وی با اشار ه به اینکه ظرفیت استان ما بیشتر از این ها است و این تسهیلات باید منجر به اشتغال شود، تاکید کرد: بیشترین مشکل واگذاری تسهیلات ضمانت های بانکی است که بانک ها باید این ضمانت ها را آسان بگیرند.
شاهرخی گفت: در سند راهبردی و عملیاتی استان، برنامه های شهرستان درگزین، جدا از رزن در نظر گرفته شده است و به عنوان دهمین شهرستان استان اعتبارات خاص خود را دارد.
9904/2090
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.