محمد ارغوان روز چهارشنبه در گفت و گوی اختصاصی با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: قیمت 170 هزار ریال برای یک کیلوگرم زولبیا و بامیه با بالاترین کیفیت در نظر گرفته شده و مصرف کنندگان می توانند گرانفروشی در این زمینه را به اتاق اصناف اطلاع دهند.
رییس اتحادیه قنادان و آجیل فروشان همدان اضافه کرد: این نرخ برای مخلوط زولبیا و بامیه و یا به صورت مجزا یکسان است و در هیچ نقطه ای از شهر تفاوتی در این نرخ وجود ندارد.
وی گفت: به خاطر مراعات حال روزه داران در مناطق حاشیه نشین شهر این شیرینی با قیمت 150 هزاریال هم به فروش می رسد.
ارغوان با بیان اینکه وزن جعبه با زولبیا و بامیه سنجیده می شود، تاکید کرد: وزن جعبه باید با استانداردهای اعلام شده مطابقت داشته باشد.
وی افزود: جعبه نیم کیلویی باید 70 گرم، 750 گرمی 90 گرم، یک کیلویی 120 گرم، یک و نیم کیلویی 150 گرم و جعبه های 2 کیلویی 200 گرم و همچنین جعبه سه کیلویی باید 230 گرم وزن داشته باشد و استفاده از جعبه های سنگین تر از وزن های اعلام شده، تخلف صنفی محسوب می شود.
رییس اتحادیه قنادان و آجیل فروشان همدان یادآوری کرد: جدول وزن جعبه در قنادی نصب شده و خریداران می توانند هنگام خرید هرنوع شیرینی از فروشنده بخواهند جعبه خالی را وزن کند.
ارغوان ابراز خرسندی کرد که وزن جعبه ها به طور مستمر رصد شده و تاکنون موردی بیشتر از وزن استاندارد در همدان گزارش نشده است.
وی با اشاره به فعالیت غیرقانونی کارگاه های زیرزمینی تولید زولبیا و بامیه در ماه رمضان به مصرف کنندگان توصیه کرد: از خرید این نوع شیرینی از خوار و بارفروشی ها، سوپرمارکت ها و میوه فروشی ها اجتناب کرده و برای حفظ سلامتی خود فقط از قنادی های معتبر زولبیا و بامیه خریداری کنند.
به گفته ارغوان در حدود 230 قنادی در شهر همدان فعالیت دارند که روزانه به طور متوسط 200 کیلوگرم زولبیا و بامیه در این واحدهای صنفی تهیه می شود.
7527/2090
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
1 نفر این پست را پسندیده اند

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.