سرهنگ رضا عزیزی روز شنبه در گفت و گو با ایرنا یادآوری کرد: پیشتر برای جریمه رانندگان متخلف باید خودروی فرد متخلف را متوقف کرده و برگه جریمه برای او صادر می شد.
وی اضافه کرد: متوقف کردن خودرو برخی مواقع موجب بروز تنش بین راننده و مامور پلیس راه شده یا راننده متخلف بدون توجه به هشدارهای پلیس از معرکه می گریخت.
رییس پلیس راه همدان ادامه داد: همچنین تیم های گشتی پلیس راه مجبور به تعقیب و گریز برای متوقف کردن راننده خاطی می شدند.
سرهنگ عزیزی افزود: هم اینک بدون نیاز به متوقف کردن راننده متخلف و صدور برگ جریمه، ماموران پلیس راه در صورت روئیت تخلف هایی همچون نبستن کمربند ایمنی، سرعت و سبقت غیرمجاز، مکالمه با تلفن همراه حین رانندگی، خوردن و آشامیدن و سوار کردن مسافر بیش از ظرفیت مجاز، پلاک خودرو را در «سخت افزار موبایلی» ثبت می کنند.
وی اضافه کرد: همچنین مکان تخلف و نوع تخلف در این سخت افزار ثبت شده و 10 تا 15 دقیقه پس از بروز تخلف، موضوع به شماره تلفن مالک خودرو پیامک می شود.
رییس پلیس راه همدان بیان کرد: استفاده از این نرم افزار باعث جلوگیری از گریختن راننده های متخلف، افزایش بازدهی ماموران و کاهش تخلف های رانندگی می شود.
سرهنگ عزیزی بیان کرد: البته برای مواردی همچون بررسی وزن بار و اضافه تناژ، همراه داشتن بارنامه و صورت وضعیت، بررسی مدارک هویتی راننده و وسیله نقلیه، خودرو متوقف و در صورت نقص مدارک، راننده متخلف جریمه می شود.
وی از مالکان خودرو خواست هنگام نقل و انتقال و خرید و فروش خودرو نسبت به فک پلاک اقدام کنند در غیر اینصورت نمره منفی برای آنها لحاظ می شود.
این مقام انتظامی اظهار داشت: دوره آموزشی و توجیهی برای نیروهای پلیس راه همدان به منظور استفاده صحیح از دستگاه «سخت افزار موبایلی» برگزار شده است.
سرهنگ عزیزی اضافه کرد: هم اینک نیمی از نیروها به این دستگاه مجهز هستند و تا پایان اردیبهشت این دستگاه در اختیار تمامی نیروها قرار می گیرد.
به گزارش ایرنا اسفند ماه سال 96 نخستین خودرو ثبت تخلف رانندگی هوشمند بومی رونمایی شد که این خودرو در هر ساعت یکهزار تخلف ثبت و هوشمندانه اعمال قانون می کند.
7526/2090
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.