به گزارش ایرنا، مجتبی توتونی روز شنبه در حاشیه کاشت درخت های چندساله در پیاده راه امام خمینی (ره) همدان افزود: با حضور شهردار همدان در این منطقه بیش از 20 اصله درخت با عمر دست کم پنج سال و در راستای افزایش سبزینگی پیاده راه مرکزی و ایجاد تنوع در چشم انداز طبیعی این مکان کاشته شد.
وی اضافه کرد: بیشتر گونه های کاشته شده از نوع درختان افرا است که نیاز آبی کمی و پوشش گسترده ای دارد و در مقابل آفات و امراض نیز مقاوم است.
توتونی خاطرنشان کرد: کاشت و بکارگیری این گونه ها با توجه به خصوصیات و ویژگی های منحصر به فرد درختان در فصل گرم سال می تواند ضمن تامین زیبایی و سایه اندازی در پیاده راه، ایجاد تعادل و توازن بین سیمای طبیعی و کالبد مصنوعی پیاده راه شود.
وی با بیان اینکه طبق برنامه در سال جاری بیش از هشت هزار نهال بین مردم توزیع شده است، ادامه داد: همچنین بیش از هفت هزار اصله نهال نیز توسط شهرداری کاشته می شود.
معاون فضای سبز سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهرداری همدان خاطرنشان کرد: سال گذشته بیش از هشت هزار اصله نهال در بین مردم توزیع و 12 هزار اصله نهال در سطح شهر و حاشیه معابر کاشته شد.
توتونی سرانه فضای سبز شهر همدان را 10.2 مترمربع اعلام و اضافه کرد: در حال حاضر 133 پارک منطقه ای و فرامنطقه ای در سطح شهر همدان وجود دارد و 12 پارک نیز در سال جاری به بهره برداری می رسد.
وی سرانه فضای سبز پارک ها را نیز 3.2 متر مربع ذکر کرد و گفت: با بهره برداری از بوستان های در حال احداث سرانه فضای سبز پارک ها نیز به چهار متر مربع می رسد.
7523/2090
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.