به گزارش ایرنا، علی شایگان روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگاران افزود: از ابتدای سال جاری نیز چهار میلیون بوته انواع گل در سطح شهر ارومیه کاشته شد که چهره زیبایی به شهر بخشیده است.
وی اضافه کرد: این گل ها از نوع بنفشه، مینا چمنی، شب بو، همیشه بهار، کلم زینتی، مارگریت، کوکب، قرنفل، میخک و لاله است که در سطح شهر ارومیه کاشته شده است.
وی اظهار داشت: نهمین دوره جشنواره گلها از 12 تا 15 اردیبهشت به مدت چهار روز در محل پارک گوللرباغی برگزار می‌شود.
وی ادامه داد: نمایشگاه گل و گیاه نیز با حضور پنج تولید کننده برتر بومی گل و گیاه در حاشیه جشنواره گلها برپا می شود که شهروندان می‌توانند با تخفیف های مناسبی محصولات مورد نیاز خود را از آنجا تهیه کنند.
مدیرعامل سازمان پارک ها و فضای سبز شهرداری ارومیه گفت: افزایش سرانه مصرف گل یکی از مهم ترین اهداف برگزاری این جشنواره است و در نشاط و سلامتی روحیه شهروندان نقش بسزایی دارد.
وی بیان کرد: غرفه تخصصی سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهرداری ارومیه نیز کارگاه و مشاوره رایگان نحوه تکثیر، قلمه زدن و مراقبت از گل و گیاه را در حاشیه جشنواره برپا ‌می‌شود.
شایگان گفت: ماشین آلات گل‌کاری شده سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهرداری ارومیه نیز در مدت برگزاری جشنواره گلها در سطح شهر ارومیه و خیابان های اصلی شهر تردد می کنند.
به گزارش ایرنا، شهر ارومیه در چند سال اخیر میزبان جشنواره های گل بوده و میلیون ها بوته گل در سال های اخیر در این شهر کاشته شده و بهبود فضای شهری را به دنبال داشته است.
در شهر ارومیه بوستانی با هزاران بوته گل نیز به نام 'گوللرباغی' نامگذاری شده که در ایام تابستان هر روز میزبان دهها هزار گردشگر و شهروند است.
8137/ 3020
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.