رشید حیدری مقدم روز یکشنبه در گفت و گو با ایرنا بیان کرد: با توجه به افزایش حضور شهروندان در اماکن متبرکه و مساجد در ماه مبارک رمضان یکی از اولویت های غبار روبی این اماکن پیش از ورود به ماه مبارک رمضان است.
وی اضافه کرد: طبق دستورالعمل بهداشتی باید مُهرهای معیوب و شکسته تعویض یا تراشیده شوند همچنین چادرهای مورد استفاده عموم بانوان شسته شود.
معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی همدان، شستشو و اضافه کردن به ظرفیت جاکفشی، بررسی وضعیت آبدارخانه، تمیز بودن سرویس بهداشتی و قرار دادن مایع صابون مورد تاکید است.
حیدری مقدم بیان کرد: با توجه به افزایش خرید زولبیا و بامیه در ماه مبارک رمضان بخشی از فعالیت بازرسان بررسی وضعیت قنادی ها است.
وی افزود: همچنین اغذیه فروشی ها، محل های فروش حلیم، شله زرد و آش با دقت بررسی می شود تا نکات بهداشتی را رعایت کرده باشند.
معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی همدان، یادآوری کرد: پیش از ماه مبارک رمضان نشست هایی با رییس اتحادیه و اصناف از جمله اغذیه فروشی ها برگزار شد تا آنها موارد مورد نیاز را به زیر مجموعه منتقل کنند.
حیدری مقدم از شهروندان خواست برای تهیه اقلام ماه مبارک رمضان به مکان های معتبر و شناخته شده مراجعه کنند و مواد غذایی و اولیه مورد نیاز را از این مکان های خریداری کنند.
وی درباره سامانه 190 بیان کرد: این سامانه برای مدیریت و نظارت مردمی ستاد فوریت های سلامت محیط و کار است که با هدف رسیدگی به تخلف های بهداشتی مراکز تهیه و توزیع موادغذایی و اماکن عمومی، پاسخگویی به شکایت های مردمی، ارزیابی سریع از بهداشت محیط راه اندازی شده است.
حیدری مقدم ادامه داد: پس از تماس شهروندان با سامانه 190 درخواست آنها ثبت و به استان مربوطه از طریق رایانه اطلاع رسانی می شود.
7526/2087
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.