داود سوری روز پنجشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: طبق ارزیابی های به عمل آمده هفت هزار و 500 واحد مسکونی در اثر سیلاب در این شهرستان آسیب دیدند که از این تعداد یک هزار و 511 واحد به طور کامل تخریب و نیاز به بازسازی مجدد دارند.
وی بیان کرد: حدود یک هزار واحد نیز آسیب جدی دیده اند و نیاز به تعمیر دارند و پنج هزار واحد باقیمانده جزء واحدهایی هستند که فضای دامی و انبار علوفه آنها آسیب دیده و باید به جهاد کشاورزی مراجعه کنند.
رییس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی ملایر ادامه داد: از هفته آینده کار تشکیل پرونده های ساخت و تعمیر واحدهای آسیب دیده شامل احداثی و تعمیری آغاز و برای اخذ تسهیلات به بانک های عامل معرفی می شوند.
سوری اظهار داشت: رقم تسهیلات برای احداث واحدهای روستایی 400 میلیون ریال و 100 میلیون ریال به صورت بلاعوض و برای واحدهای شهری 500 میلیون ریال تسهیلات و 120 میلیون ریال بلاعوض در نظر گرفته است.
وی گفت: حدود 300 واحد از واحدهای کارشناسی شده مربوط به شهرها و هفت هزار و 200 واحد مربوط به روستاهای این شهرستان است که 110 واحد از 300 واحد مسکونی شهری تخریب شده و مابقی نیاز به تعمیر دارند.
رییس اداره بنیاد مسکن انقلاب اسلامی ملایر بیان کرد: منتظر ابلاغ مصوبه دولت در راستای بازسازی و تعمیر واحدهای خسارت دیده بر اثر سیلاب هستیم.
به گزارش ایرنا، به گفته معاون توسعه و عمران شهری وزیر کشور و بر اساس ارزیابی های کارشناسان بنیاد مسکن، بر اثر بارندگی ها و سیلاب های اخیر 6 هزار واحد مسکونی در استان آسیب دیده و نیاز به نوسازی دارند.
همچنین پنج هزار واحد مسکونی در این استان بر اثر سیلاب ها تخریب شدند و نیاز به بازسازی دارند.
7528/2087
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.