به گزارش ایرنا، رمضان بهار است؛ بهار قرآن و روایت بارش باران های گاه و بی گاهش بر دل تفتیده زمین و هر کسی به قدر تشنگی اش از این باران می نوشد و می شکفد.
آری بهار قرآن فصل شکفتن غنچه های نورسیده و تازه شدن گل های پژمرده است و تا رسیدن به این فصل شکوفایی چند قدم بیشتر نمانده و شهر دارالمومنین و مردمانش واله و خرسند در تکاپوی فراهم آوردن بهترین و شکیل ترین پس زمینه برای این بهار زیبا هستند.
به همین منظور اعضای شورای هماهنگی و گسترش فعالیتهای قرآنی روز سه شنبه در تالار قرآن شهر گرد هم آمده و طرح و ایده های خود را به شور و مشورت گذاشتند.
نماینده ولی فقیه و امام جمعه همدان ماه رمضان را بهترین زمان برای شفاعت گرفتن از قرآن مجید و درمان درد های بی درمان دانست و به همگان توصیه کرد بیشترین بهره را از پرتوهای نورانی این ماه پر برکت ببرند.
حجت الاسلام حبیب الله شعبانی با تاکید بر برگزاری بهترین میزبانی از ماه رحمت و برکت گفت: دارالمومنین شایسته و زیبنده آرمان شهر قرانی است و مردمانش باید این را در عمل نشان بدهند.
** طنین کلام الهی در 36 بقعه متبرکه
مدیرکل اوقاف و امور خیریه همدان از آمادگی 36 بقعه متبرکه در سطح استان برای برپایی محفل و مجلس قرآنی خبر داد و گفت: در طول ماه مبارک رمضان قبل از نماز مغرب و عشا جزء خوانی با حضور مشتاقان کلام الهی برگزار می شود.
حجت الاسلام محمد کاروند همچنین به اجرای مسابقات قرآنی کریم در شهرستانها و فعالیت مرکز حفظ مجازی قرآن اشاره کرد و قول داد که برای تقویت فرهنگ قرآنی از تمام توان و ظرفیتهای موجود استفاده کند.
وی ماه رمضان را فرصت غنیمتی برای ترویج فرهنگ وقف قرآنی دانست و از همه نهادها و دستگاه های اجرایی استان خواست برای تبلیغ این نهال نوپای وقف کمک کرده و در ثوابش سهیم شوند.
** نهضت تفسیر قرآن از دارالمومنین بجوشد
راه اندازی نهضت تفسیر قرآن سفارش موکد رئیس ستاد اقامه نماز استان است که ماه بهار قرآن را بهترین زمان برای پرداختن به آن می داند.
به اعتقاد حجت الاسلام حسنی حلم آنگونه که در تلاوت قرآن مجید رونق گرفته ایم در فهم و عمل به آن رشد نکرده و ضعیف هستیم.
وی تفسیر و درک درست معنی و مفهوم آیات الهی را پیش زمینه عمل به فرامین قرآن دانست و پیشنهاد کرد: نهضت تفسیر قرآن در کشور راه اندازی و از دارالمومنین بجوشد تا شاهد کمرنگ شدن مشکلات جامعه امروزی باشیم.
حسنی حلم همچنین برگزاری مسابقه های قرآنی در ماه رمضان را بسیار مفید ارزیابی کرد و گفت: این گونه فعالیتها را نباید شرطی کرد به عبارتی مردم به ویژه کودکان و نوجوانان را صرفا برای پاداش و جایزه به سمت قرآن هدایت نکنند.
** تبیین بیانیه گام دوم انقلاب در رمضان
رئیس سازمان تبلیغات اسلامی همدان نیز به کاری ارزنده و شاخص از مراکز قرآنی تحت پوشش این نهاد اشاره کرد و گفت: بیانیه گام دوم انقلاب از منظر آیات و روایات استخراج و تبیین شده و در ماه رمضان در اختیار همه دوستداران انقلاب و فعالان قرآنی قرار می گیرد.
حجت الاسلام علی دشتکی علاوه براین از برپایی 50 کرسی تلاوت آیات الهی در سراسر استان خبر داد و افزود: در سالهای اخیر 300 موسسه و خانه قرآن در شهرها و روستاهای همدان دایر شده که در نوع خود زیرساختی بی نظیر محسوب می شود.
وی یادآوری کرد: آموزش قرآن در سطوح و تخصص های گوناگون در مراکز فوق همیشه برقرار و بدون محدودیت سنی آماده پذیرش قرآن آموزان است.
** آزین بندی شهر با تِم رمضان
رئیس سازمان فرهنگی ،اجتماعی و ورزشی شهرداری همدان نیز از فضاسازی ویژه و تبلیغات محیطی متفاوت برای شهر همدان خبر داد و گفت: بهار قرآن را به شیوه ای متفاوت جشن گرفته و آزین می بندیم.
سعید خوشبخت به شهروندان وعده می دهد منتظر طرح و ایده های شهرداری در ماه مبارک رمضان باشند.
ایجاد غرفه های مشاوره مذهبی، اقامه نماز جماعت در پیاده راه میدان امام(ره) و محفل انس با قرآن همراه با افطاری در تالار قرآن چند نمونه از برنامه های پیش بینی شده شهرداری بود که خوشبخت از چند و چون اجرای آنها برای حاضران صحبت کرد.
** سبقت گرفتن محافل جمع خوانی از یکدیگر
سرپرست اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی همدان نیز از انجام هماهنگی های نخستین برای دایر کردن نمایشگاه بزرگ قرآنی خبر داد و افزود: با کمک اعضای شورای هماهنگی و گسترش فعالیتهای قرانی این نمایشگاه و همچنین اجرای تلاوت قران در حسینیه امام (ره) و مسابقه بزرگ قرآنی برنامه ریزی شده و امیدواریم به بهترین شکل برگزار شود.
علی مرادی نور با بیان اینکه شور و استقبال وصف ناشدنی برای میزبانی از بهار قرآن در دل مردم دارالمومنین موج می زند، گفت: همه برای اجرای بهترین برنامه از یکدیگر سبقت می گیرند.
وی تاکید کرد: محافل و مجالس جمع خوانی قرآن در قالب برنامه های دانش آموزی، دانشجویی و حوزوی در تمام نقاط استان در نظر گرفته شده و هرکسی در اندیشه لذت و بهره بردن از این بهار رحمت الهی است.
صدا و سیمای مرکز استان نیز قول داد به گل نشستن بهار قران در چهار گوشه جغرافیای همدان را در قاب بهترین تصاویرش جای دهد.
7527
گزارش : زهرا زارعی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.