محمد نظرپور روز سه شنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: نبود شرایط برای استفاده کامل از ظرفیت ها، بالا بودن هزینه ها و افزایش ضریب تبدیل از دیگر معایب نبود زنجیره تولید مرغ در همدان است.
وی با بیان اینکه در سه پروسه تامین نهاده، تولید و کشتار مرغ، واسطه ها وجود دارند اظهار داشت: در صورت ایجاد زنجیره تولید، تمام این بخش ها با زیرمجموعه های مرتبط بدون دلالان به هم متصل می شوند.
معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی همدان ادامه داد: در تعریف این زنجیره تولید واسطه ها حذف شده و حلقه های تولید مرغ بدون دلالان به هم مرتبط می شوند.
نظرپور ادامه داد: امکان برنامه ریزی برای عرضه به بازار، ایجاد انگیزه برای رقابت با برندهای مشخص، بهبود شاخص های اقتصادی تولید و امکان فعالیت بر اساس نیاز و سفارش بازار از مهمترین مزیت های ایجاد این زنجیره است.
وی گفت: کاهش قیمت تمام شده و هزینه های تولید مرغ و در نتیجه حمایت از مصرف کننده از دیگر مزیت های ایجاد این زنجیره است.
وی اظهار داشت: افرادی که خود حداقل دارای سه حلقه تولیدی مرغ مادر، کشتارگاه و کارخانه دان مرغ باشند می توانند برای تشکیل زنجیره تولید ، شرکت ثبت کنند.
معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی استان همدان گفت: یکی از تولیدکنندگان مرغ در این استان با راه اندازه کشتارگاه طیور به دنبال ایجاد زنجیره تولید در استان بود که با بروز مشکلات اقتصادی، متوقف شد و درحال حاضر به دنبال دریافت تسهیلات مورد نیاز از بانک کشاورزی است.
نظرپور ادامه داد: 523 واحد مرغ گوشتی با ظرفیت تولید 9 میلیون و 500 هزار قطعه در هر دوره و 19 واحد مرغ مادر گوشتی با ظرفیت 500 هزار قطعه و یک واحد جوجه کشی با ظرفیت یک میلیون قطعه در استان همدان فعال است.
7523/2087
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.