ربیعه علی محمدی روز یکشنبه در دیدار جمعی از بانوان با امام جمعه همدان افزود: 30 درصد از سهم مدیریت را دولت برای بانوان تعیین کرده و ما خواهان تحقق برداشتن شکاف جنسیتی هستیم.
وی اظهار داشت: در استان همدان 80 مشاور امور بانوان در اداره ها و نهادهای مختلف فعال هستند و ضروری است که از توانمندی زنان در جامعه اسلامی استفاده بیشتری شود.
وی با تاکید بر اینکه دختران و زنان جامعه باید با بالابردن توانمندی ها اعتماد به نفس خود را افزایش دهند افزود: دختران باید با ارایه فکر و ایده برتری خود را نشان دهند.
مشاور امور بانوان استانداری همدان عنوان کرد: فضاهای شهری فضای تحریمی است و فضایی برای ایجاد نشاط اجتماعی در بانوان وجود ندارد.
علی محمدی با تاکید بر اینکه اسلام بر نشاط بانوان تاکید کرده ادامه داد: نشاط بانوان نشاط را در منزل و برای خانواده به ارمغان می آورد.
وی اظهار داشت: حوزه های علمیه در راستای آموزش نشاط اسلامی به دختران تلاش کنند و از تریبون ها و در پای منبرها به مردان رفتار مناسب با دختران آموزش داده شود.
مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری همدان اظهار داشت: اگر پوشش دختران و رفتار آنها نگران کننده شده است در اصل این گلایه را باید از جامعه اسلامی داشت.
علی محمدی مهمترین مطالبه بانوان و دختران را نشاط دانست و گفت: این قشر، مطالبه گر وجود مکانی برای نشاط هستند البته نشاطی که در حوزه شرع بگنجد و برای آنها در جامعه تابو نباشد.
مدیرکل امور بانوان استانداری همدان ادامه داد: دختران متقاضی وجود یک فضای مفرح ورزشی در فضای باز هستند که امید است به کمک همه اقشار برای ایجاد امنیت روانی و نشاط اجتماعی دختران تلاش کرد.
علی محمدی با اشاره بیانات رهبر معظم انقلاب در بیانیه دوم انقلاب نسبت به بانوان تاکید کرد: باید زمینه حضور بانوان مبلغ در روستاها نیز فراهم شود.
وی ادامه داد: روستاها در معرض آسیب هستند چرا که امروزه موبایل و ماهواره به روستا رسیده اما بانوان مبلغ به روستاها اعزام نمی شوند.
7523/2087
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.