معصومه ابتکار دوشنبه شب در مراسم گشایش نخستین آوردگاه توانمندی های بانوان ایران زمین با عنوان نمایشگاه 'سایه سار مینو' در نمایشگاه بین المللی مشهد افزود: زنان با دریافت این تسهیلات در به ثمر رساندن طرحهای اشتغالزایی و تولید نیز موفق تر از مردان عمل کردند.
وی اظهار داشت: توانمندی های امروز زنان در حوزه های اقتصادی، فرهنگی و هنری بسیار قابل توجه و بهتر از گذشته است و دولت دوازدهم با به رسمیت شناختن حیطه متنوع توانمندی های زنان، برنامه هایی را برای حضور موفق آنان طراحی کرده و در دست اجرا دارد.
وی با اشاره به دستاوردهای 40 ساله انقلاب اسلامی گفت: هم اکنون 27 درصد زنان ایرانی و 48 درصد زنان شاغل در این کشور از تحصیلات دانشگاهی برخوردارند که این امر موجب افزایش مشارکت اقتصادی زنان و اثرگذاری آنان در بهبود شاخص های اقتصادی است.
ابتکار افزود: 75 درصد صنایع دستی ایران را زنان تولید می کنند که اغلب اعتبار بین المللی دارد.
وی اظهار داشت: بیش از 40 درصد زنان روستایی ایران در تولیدات کشاورزی نقش دارند و سهم زنان ایران در تولید علم بسیار قابل توجه است بطوری که 27 درصد از اعضای هیات علمی دانشگاه های کشور را زنان تشکیل می دهند.
وی ادامه داد: با این حال هنوز سهم زنان در شرکت های دانش بنیان و نوآور در کشور اندک است که باید سهم خود در تولیدات دانش بنیان را افزایش دهند.
معاون رئیس جمهوری با اشاره به دستاوردهای زنان در حوزه فرهنگی گفت: تعداد زنان پدیدآورنده کتاب از 50 نفر در ابتدای انقلاب اسلامی به بیش از 22 هزار نفر در سال جاری رسیده که این یک موفقیت بزرگ برای جامعه زنان ایرانی به شمار می رود.
وی افزود: دولت برای توان افزایی زنان در زمینه مهارتی، دوره های آموزشی در حوزه مدیریت کسب و کار و مهارت انجام کار در نظر گرفته که هم اکنون در حال اجراست.
وی اظهار داشت: دولت دوازدهم همچنین در حوزه اقتصاد مقاومتی طرحهایی را برای جامعه زنان در دست اجرا دارد که بخش مهم آن مربوط به تشکیل کارگروهی با عنوان 'زنان دوره تحریم' است که سعی در توانمندسازی زنان برای دوران تحریم دارد.
ابتکار برگزاری نمایشگاه های مرتبط با توانمندی ها و دستاوردهای زنان را در بازاریابی محصولات آنان موثر دانست و گفت: نخستین آوردگاه توانمندی های زنان ایران زمین می تواند نقش موثری در شبکه های بازاریابی ایفا کند و بهتر است برگزاری این نمایشگاه طی سالهای آینده به صورت منطقه ای نیز در مشهد تداوم یابد.
وی افزود: انتظار می رود سهم زنان در نمایشگاه های تخصصی اقتصادی نیز در سراسر کشور افزایش یابد تا برگزاری آنها، عقب ماندگی ها در جهت ایجاد بازار برای دستاوردهای زنان بویژه زنان سرپرست خانوار را جبران کند.
وی با اشاره به تداوم پرداخت تسهیلات مشاغل خانگی اظهار داشت: دولت و مجلس شورای اسلامی علاوه بر بیمه زنان، حمایت های ویژه ای را برای آنان پیش بینی کرده اند.
ابتکار گفت: در شرایطی که آمریکا جنگ روانی و اقتصادی علیه ایران به راه انداخته است، برگزاری آوردگاه توانمندی های بانوان ایران زمین که در نتیجه همدلی و همراهی زنان این سرزمین شکل گرفته امید را در جامعه ایران افزایش می دهد.
نخستین آوردگاه توانمندی های بانوان ایران زمین با عنوان 'سایه سار مینو' تا 24 اسفند ماه از ساعت 16 الی 22 در محل دائمی نمایشگاه بین المللی مشهد دایر است.
7489 / 6053
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.