بابک بختیاری روز یکشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: تاکنون 82.1 درصد از واجدان شرایط اخذ کارت ملی هوشمند در این شهرستان درخواست خود را برای دریافت کارت به ثبت احوال ارایه کرده اند.
وی بیان کرد: در حال حاضر کارت های ملی قدیمی اعتبار ندارند و واجدان شرایط باقیمانده باید هر چه سریعتر نسبت به صدور کارت ملی هوشمند خود اقدام کنند.
رییس اداره ثبت احوال ملایر ادامه داد: از ابتدای آغاز طرح (بهمن 92) تا پایان سال گذشته، 190 هزار و 358 مورد درخواست برای صدور کارت ملی هوشمند توسط متقاضیان ملایری اخذ شده است.
بختیاری افزود: از این تعداد 187 هزار و 24 فقره کارت ملی هوشمند صادر و 177 هزار و 578 مورد کارت تحویل متقاضیان شده است.
وی گفت: سال گذشته 41 هزار و 830 مورد درخواست صدور کارت ملی هوشمند توسط متقاضیان واجد شرایط ملایری داشتیم.
رییس اداره ثبت احوال ملایر ادامه داد: فروردین امسال نیز 725 مورد درخواست برای صدور کارت ملی هوشمند ثبت شد که 12 هزار و 544 درخواست در نوبت چاپ و صدور کارت ملی هوشمند است.
بختیاری یادآور شد: طبق تاکید سازمان ثبت احوال کشور به هیچ وجه کارت های نمونه قدیمی تمدید اعتبار نمی شود.
رییس اداره ثبت احوال ملایر همچنین به صدور هشت هزار و 696 مورد شناسنامه مکانیزه، 118 مورد تغییر نام و 275 مورد تغییر نام خانوادگی در سال گذشته اشاره کرد.
بختیاری تعداد استعلام و پاسخ صادر شده توسط ثبت احوال را نیز سه هزار و 91 مورد عنوان و اظهار داشت: در این مدت 987 پرونده در هیات حل اختلاف رسیدگی شد.
به گزارش ایرنا، صدور طرح کارت هوشمند ملی توسط سازمان ثبت احوال کشور از سال 92 آغاز و تا پایان سال 97 تمدید شد و از این پس تمامی خدمات با ارایه کارت ملی هوشمند امکان پذیر است.
شهرستان ملایر 300 هزار نفر جمعیت دارد که تاکنون 82.1 درصد از واجدان شرایط این شهرستان کارت خود را دریافت کرده اند.
7528/2087
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.