به گزارش ایرنا محمد کاظمی شامگاه چهارشنبه در جمع دهیاران بخش مرکزی ملایر اظهار داشت: آمریکا حتی به حکم صادر شده از دادگاه لاهه مبنی بر برقرار نکردن تحریم ها علیه ایران نیز توجهی نمی کند و حقوقدانان نیز در این باره اعتراضی نکرده اند.
وی خاطرنشان کرد: اگر جامعه جهانی هوشیار و بیدار بود و حقوقدانان دنیا که دَم از حقوق بشر می زنند، وجدانی بیدار داشتند، باید یک فضایی علیه آمریکا و اقدامات نابخردانه ترامپ ایجاد می کردند و شاید این امر موجب می شد ما امروز در این حد در تنگنا نباشیم.
نائب رییس کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس دهم بیان کرد: در دنیای وانفسای کنونی، ما هستیم و اعتقادات، باورها، صبر و مقاومت ملتی که تمامی مسیرها همراه مسئولان در طول 40 سال از عمر انقلاب اسلامی بوده اند و برای پایداری این نظام تلاش کرده اند.
کاظمی با اشاره به شرایط سخت کنونی و قرار گرفتن مردم در تنگناهای اقتصادی و معیشتی گفت: تمامی راه ها برای مذاکره با فردی که به هیچ قانون و مقررات و حتی اصول سازمان ملل پای بند نیست، بسته شده و مذاکره با آمریکا به طور قطع هیچ نتیجه ای ندارد.
وی تاکید کرد: ما به اروپا نیز نمی توانیم چشم امید ببندیم، چراکه به قول مساعدی که برای برقراری روابط مالی با ایران را دادند، هنوز عمل نکرده اند و حتی دوستان ما همچون چین و روسیه به همراهی خود با ایران قبل از خروج آمریکا از برجام پایبند نبودند.
کاظمی ادامه داد: در چنین شرایطی و در مقطع حساس کنونی باید روی پای خود بایستیم و برای برداشتن بار سنگین مشکلات از روی دوش مردم تلاش کنیم.
عضو ارشد فراکسیون امید مجلس افزود: طبق تاکیدات رهبر معظم انقلاب امروز روز جهاد و کار انقلابی است و در شرایطی که در جنگ اقتصادی با دنیای استکبار هستیم، باید همانند روزهای دفاع مقدس در مقابل ظلم آشکار آمریکا بایستیم.

** دهیاران هنرمندانه روستا را اداره کنند
کاظمی با بیان اینکه امسال سال مدیریت هنرمندانه است، از دهیاران خواست: با توجه به اینکه با وجود تحریم های سخت آمریکا باید با دست خالی کار کنیم، هنرمندانه روستا را اداره کنید.
وی با اشاره به بدهکاری دهیاران به عنوان یکی از دغدغه های مهم آنان بیان کرد: در بودجه سال گذشته اعتبار دهیاری ها اصلاح شد و 32 هزار میلیارد ریال بودجه به دهیاری ها اختصاص یافت.
نماینده مردم ملایر در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: برای جابجایی تیرهای برق روستاها نیز اعتبار جداگانه ای پیش بینی شد که اگر این مبلغ ابلاغ شود، بسیاری از مشکلات حل می شود.
کاظمی بهسازی روستاها را در اولویت دانست و گفت: در همین رابطه علاوه بر مصوبه دولت، 40 میلیارد ریال از سهم نمایندگان ملایر برای اجرای طرح هادی و بهسازی روستاهای این شهرستان اختصاص دادیم.
وی با بیان اینکه در سال های گذشته انقلابی در بهسازی روستاهای ملایر صورت گرفت، این رشد را حاصل فعالیت و همراهی دهیاران دانست و از تلاش ها و خدمات دلسوزانه آنها تقدیر کرد.
نائب رییس کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس دهم دهیاران را از آگاه ترین و مسلط ترین افراد در روستا دانست و تاکید کرد: دهیاران باید با کار جهادی و انقلابی برای برطرف شدن نیازهای روستا تلاش کنند و تمام همت خود را برای بهسازی روستاها بگذارند.
کاظمی همچنین بر خودیاری و کمک دهیاران از مردم روستا و افرادی که روستا را ترک کرده اند، تاکید کرد و افزود: توقع شما نباید این باشد که همه کارها را باید دولت انجام دهد، بلکه برای پیشبرد امور روستا باید از مردم روستا کمک بگیرید.
وی اظهار داشت: با وجود تمامی مشکلات و تنگناهای مالی، سال گذشته شرکت ذوب آهن آلیاژی ملایر دوباره راه اندازی شد و در حال حاضر حدود 250 تن از جوانان بومی مشغول به کار هستند و شرکت کیان کرد نیز در آستانه بازگشایی است.
کاظمی گفت: با ثبت ملی منبت و ثبت جهانی انگور نام ملایر بلندآوازه شد و اقدامات برای ثبت جهانی منبت نیز در دست انجام است.
وی با اشاره به برداشتن گام های اثرگذار در حوزه ورزش به ویژه در روستاهای ملایر، تلاش برای حل مشکلات و نیازهای دهیاران و پرداخت بدهکاری آنان، اقدام جدی برای بازنگری طرح هادی روستایی را از دیگر موارد ضروری برشمرد.
نمانیده مردم ملایر در خانه ملت ابراز امیدواری کرد: امسال برای ملت ایران که در طول 40 سال پس از پیروزی انقلاب همچنان برای سرافرازی اسلام از خودگذشتگی و فداکاری کرده و در جنگ تحمیلی برای حفظ میهن و ارزش های دینی تلاش کردند، سالی پر از موفقیت باشد.
7528/2087
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.