علیمردان طالبی روز چهارشنبه در گفت و گو با ایرنا بیان کرد: با توجه به گزارش های ارسالی به وزارت کشور و درخواست تسهیلات بانکی، با ابلاغ بانک مرکزی به بانک های استان مقرر شد 180 میلیارد ریال تسهیلات ارزان قیمت در اختیار آسیب دیدگان ناشی از سیل قرار گیرد.
وی افزود: این تسهیلات در مناطق شهری با سود پنج درصد و در مناطق روستایی با سود چهار درصد در اختیار آسیب دیدگان قرار می گیرد.
مدیرکل مدیریت بحران استانداری همدان اضافه کرد: برنامه ریزی و اولویت بندی برای اختصاص این میزان تسهیلات توسط بنیاد مسکن انقلاب اسلامی صورت می گیرد و اولویت نخست اختصاص تسهیلات به واحدهای مسکونی به طور کامل تخریب شده است.
طالبی بیان کرد: در مرحله نخست، نظارت فنی، آواربرداری و نقشه فنی توسط بنیاد مسکن انقلاب اسلامی صورت گرفته و مالک خانه تخریب شده وجهی بابت این خدمات ارایه نمی دهد.
وی ادامه داد: با توجه به مصوبات کمیته سازندگی، بازسازی و نوسازی مناطق سیل زده کشور و کارگروه متناظر آن در استان ها مقرر شد صدور پروانه ساختمان در شهر و روستا برای واحدهایی که از طریق بنیاد مسکن انقلاب اسلامی خدمات دریافت می کنند رایگان شود.
مدیرکل مدیریت بحران استانداری همدان اظهار داشت: این پروانه ساختمان بر اساس زیربنای ملک قبل از بروز سیل صادر می شود.
طالبی ادامه داد: دولت متعهد به پرداخت هزینه صدور پروانه ساختمانی به شهرداری ها و دهیاریها برای نوسازی واحدهای مسکونی آسیب دیده شده است.
وی تاکید کرد: همچنین هر یک از دستگاه های استان باید نسبت به بازسازی و نوسازی شریانها و نقاط آسیب دیده اقدام کرده و جلب اعتبار مورد نیاز را از وزاتخانه پیگیر شوند.
7526/2087
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.